Rootzz of Nature
Scroll down to read more
Creatieve influencermarketing voor vegapionier Rootzz of Nature
Klant
Rootzz of Nature
Products
banners,
campagneplan,
explainers,
huisstijl,
seo,
social advertising,
social media content,
webteksten
Vegetarisch eten saai en droog? Dan heb je vleesvervangers van Rootzz of Nature nog niet geproefd! Met balletjes, burgers en stukjes gemaakt van juicy jackfruit verrijkt Rootzz het vegetarische schap in de supermarkt.
Tijdens hun avontuur in Sri Lanka ontdekten de vega-pioniers van Rootzz of Nature de jackfruit. Een super sappige vrucht met een stevige structuur: ideale eigenschappen de nieuwe generatie vleesvervangers. Helemaal vrij van soja en dus een duurzame keuze. Van onze lunchtafel zijn ze inmiddels niet meer weg te slaan. Goldfizh recommends!

de challenge
Heel Nederland aan de jackfruit. Dat is de missie van Rootzz of Nature en daar dragen we graag aan bij op het gebied van online marketing. Om dit doel te bereiken, zetten we vooral in op awareness. Zo werken we het hele jaar door aan creatieve vega-content op basis van een slimme contentstrategie.


De oplossing
Influencermarketing
Om Rootzz tussen de oren (en op het bord!) te krijgen van de doelgroep, maken we gebruik van influencermarketing. Hierbij hebben we samengewerkt met insta-foodie De Hippe Vegetariër. Deze populaire influencer stelde hiervoor haar kookboek én social media bereik beschikbaar. Tof!
Drukwerk & social content
Een strategische zet binnen deze campagne was het plaatsen van een knallende printadvertentie naast het interview met de hippe vegetariër Isabel Boerdam in Telegraaf Magazine. Via deze print ad hebben we een winactie gecommuniceerd met een smakelijke beloning: een culinair vega-pakket met de producten van Rootzz of Nature én het kookboek van Isabel. Om deze winactie verder te promoten, hebben we social content, advertising én online banners ingezet. Knallende visuals met een duidelijke boodschap: daar houden we van.
Huisstijl
Om deze social content te kunnen maken, hebben we voor Rootzz een kleurrijke huisstijl op basis van de bestaande verpakking ontworpen. Plezier, authenticiteit en avontuur speelden hierin een belangrijke rol. Visueel gezien zie je dit terug in ruwe randjes, een werelds kleurenpalet en heel veel tropische bladeren. Deze look & feel zie je terug in alle design-uitingen van Rootzz.
E-mailmarketing
Door influencermarketing slim in te zetten, heeft deze campagne niet alleen geleid tot meer merkbekendheid, maar ook tot leads via de landingspagina van de winactie. Om deze leads optimaal te benutten, hebben we een e-mailmarketing strategie uitgedacht. Zo voorzien we Rootzz-fans per e-mail van smakelijke content, mooie avonturen en tropische recepten. Community building noemen we dat!
Daarnaast hebben we ook video’s voor Rootzz of Nature gemaakt. Benieuwd?

het resultaat
- 600+ e-mail leads
- Een knallende campagne: on- en offline
Meer weten over dit project of ben je geïnteresseerd in wat wij voor je kunnen doen? Mail even naar Bernadette!