Jan

'Try not to eat challenge': een onweerstaanbare campagne voor Jan American Pancakes

Al meer dan 25 jaar bakt Jan ambachtelijke pannenkoeken volgens grootmoeders recept. En genieten van Jan kan geheel zonder stress en geknoei, want eieren, meel of melk heb je niet nodig! Naast de welbekende pannenkoeken en poffertjes, heeft Jan nog veel meer producten in het assortiment die ook de spotlight verdienen. Met deze keer in de hoofdrol: American Pancakes, in de smaken naturel en banaan!

3229515

+

mensen bereikt

1092900

+

uitgekeken video's

4540

+

clicks op ads

Fase 1

Kick-off

Denk je aan Jan, dan denk je aan pannenkoeken. En daar moest verandering in komen, want Jan maakt nog veel meer overheerlijke én onweerstaanbare producten. De wens van Jan: de productbekendheid van de American Pancakes vergroten om de verkoop te stimuleren. Aan ons de vraag om hier een passende campagne voor te ontwikkelen. We ontwikkelden een online campagne voor twee doelgroepen - gezinnen met jonge kinderen en de 'convenience lovers’ - gericht op de veelzijdigheid, het gemak én plezier van het product.

Fase 2

Concept

De American Pancakes van Jan zijn zó lekker, probeer daar maar eens van af te blijven! Vanuit die gedachte ontwikkelden we het videoconcept: de try not to eat challenge. Zes kids kregen de opdracht hun pannenkoeken te versieren. Het gemak, maar vooral de veelzijdigheid van de pannenkoeken werd belicht: van glitters tot slagroom en van Oreo’s tot aardbeien. De challenge? De kids mochten hun creatie nog niet opeten… Dat bleek pas écht een uitdaging. Dit leverde niet alleen speelse, authentieke en grappige content op, maar benadrukte het onweerstaanbare effect van de American Pancakes. (Herkenbare feelgood content waar je zelf ook trek van krijgt!)

Fase 3

Productie

Voor deze campagne hebben we zowel functionele als intentiegedreven content ontwikkeld. Voor de functionele content lag de focus op het vergroten van de merkbekendheid en zichtbaarheid van Jan American Pancakes. Hiervoor hebben we display bannering ingezet en verschillende social advertenties. De focus van de intentiegedreven content lag op het opwekken van betrokkenheid en merkvoorkeur voor Jan American Pancakes. Hiervoor zetten we de ‘Try not to eat challenge’- video op verschillende kanalen in.

Resultaat

Jan American Pancakes: onweerstaanbaar lekkerrrr!

Deze overheerlijke feelgood campagne heeft het gewenste resultaat behaald: het vergroten van de merkbekendheid én merkbinding, maar ook een stijging in de verkoop van Jan American Pancakes.

Meer weten over deze case?

Maartje vertelt je graag meer over deze case.

Mail naar maartje@goldfizh.nl
Maartje Walstra
Creative lead