ACMetric

Een complete rebranding voor een boutique data science consultancy

Een uitdaging met een schijnbare tegenstelling: een nieuwe visuele identiteit met een relaxed karakter én exclusieve uitstraling. Acmetric is een groep experts op het gebied van data, AI en machine learning die business problemen oplost met data science. Begin 2022 klopten ze bij ons aan voor een totale rebranding. ‘To reflect a boutique status in the data science world’. Tijdloos en exclusief, met een ‘cool and chill’ karakter.

Fase 1

Brand kick-off

In deze interactieve kick-off sessie vragen we de klant het hemd van het lijf, waarbij één vraag centraal staat: 'Wat wil je uitstralen met je nieuwe visuele identiteit?’ Waarop het antwoord was:‘We want to look like the cool kids from Silicon Valley. The style should reflect the cool and chill character we have as people, without losing on quality and professionalism. Iconic and timeless, with an exclusive and boutique status.’ Het relaxte karakter lijkt haaks te staan op de iconische en exclusieve uitstraling. Een mooie uitdaging om deze waarden samen te vatten in een nieuwe identiteit.

Fase 2

Logo concept

De oplossing vonden we in het beeldmerk. Een modern en iconisch ontwerp van een wonderlijk diertje dat meebeweegt met de flow. De jellyfish heeft dat relaxte karakter waar we naar op zoek waren. Hij deint rustig mee op de golven, maar zit vol verrassende sparks met ideeën. ‘It represents the chill character, without losing on quality’. Door dit concept te verpakken in een stylish en minimaal jasje was zo ook de gewenste boutique status bereikt. Een combinatie van concept en stijl.

Fase 3

Brand identity

Met de gewenste uitstraling en kernwaarden in ons achterhoofd gingen we verder met de kleuren, typografie, fotografie en andere brand assets. De levendige kleuren hebben een warm en uitnodigend uiterlijk, waarbij de gradiënt en moderne typografie zorgen voor een digitaal karakter. Ook de fotografie is wederom een combinatie van mens en technologie, dat wordt afgebeeld in stijlvolle abstracte beelden.

Fase 4

Website

De plek waar alles samenkomt. Niet alleen de visuele identiteit, maar ook copywriting en web development komen hier aan bod. Daarnaast hebben we een fully-customized iconen set ontworpen, gebaseerd op de stijl van het logo.

Meer weten over deze case?

Jurr vertelt je graag meer over deze case.

Mail naar jurr@goldfizh.nl
Jurr van Hout
Brand designer