Nutricia, een merk van Danone, maakt voeding op maat voor iedereen die een aangepaste voeding nodig heeft. En dat doen ze wereldwijd! Voor een internationale campagne gaven ze ons een mooie uitdaging: hoe kunnen we videoproducties voor meerdere landen efficiënter maken, zónder kwaliteit in te leveren? Ons antwoord: AI inzetten om onze Nederlandse video's te vertalen! Zo kan Nutricia wereldwijd de metabole patiënten doelgroep inspireren met heerlijke recepten!
Samen met Nutricia hebben we vastgesteld welke eiwitarme recepten met producten van Nutricia aanslaan bij de doelgroep. Onze copywriters hebben de bestaande recepten herschreven naar pakkende (SEO-)scripts. Daarnaast maakten we story- en moodboards om de sfeer van de video(setting) vast te stellen.
Ook niet onbelangrijk: een chefkok! Samen met Nutricia zochten we naar een geschikte kandidaat die het merk kan vertegenwoordigen. Francesca Kookt is hiervoor de perfecte content creator.
Camera, set, actie! Met onze filmapparatuur, uitgebreide lichtset én zorgvuldig uitgekozen on-brand props creëerden we een setting die van elk scherm afspat! Tijdens de draaidag namen we alle 4 de recepten op, waarbij we de set, en Francesca, elke keer net iets anders aankleedden. Zo maken we optimaal gebruik van één draaidag! Van elk recept maakten we een uitgebreide video van 60 seconden, en een teaser van 15 seconden.
Alle beelden geschoten? Check! Dan kan het nabewerken beginnen. We monteren alle video’s strak aan elkaar en voegden passende animaties en muziek toe. Zo trekken we écht de aandacht!
In deze fase lag de grootste uitdaging: hoe zorgen we ervoor dat deze Nederlandse video’s ook internationaal scoren? Door middel van AI vertaalden we de video’s in het Engels, Spaans, Frans en Duits. Francesca’s stem bleef hetzelfde en ook haar lippen bleven synchroon lopen met de audio. Dit bespaart een hoop tijd én geld. We hebben slechts één draaidag en één presentatrice nodig om wereldwijde content te maken. The future is here!
Het resultaat? 4 recepten bestaande uit een lange en een korte variant, in verschillende formaten, ontwikkeld in 5 talen: dit zijn in totaal 80 video’s. Daarbij hebben we de Nederlands- en Franstalige video’s geadverteerd, die een gemiddelde VTR van 20,19% over alle video’s en platforms hadden.