ImpressiveGreenApple

De recruitment website van Impressive GreenApple brengt die nieuwe baan naar jou

Van young professional tot ervaren carrièretijger en opdrachtgevers in allerlei soorten en maten: het verhaal van ImpressiveGreenApple moet verschillende doelgroepen aanspreken. Daarom ontwierpen wij de ideale ‘recruitment journey’ waarin we de reis naar een nieuwe baan volledig in kaart hebben gebracht. Deze journey hebben we vervolgens omgevormd naar een flitsende nieuwe recruitment website in - hoe kan het ook anders - appeltjesgroen.

Fase 1

Merkstrategie

Al zo’n dertig jaar lang is ImpressiveGreenApple (IGA) dé specialist op het gebied van staff & office support, campus recruitment en werving & selectie in andere vakgebieden. In 2023 vroeg IGA Goldfizh om een digitale journey te ontwerpen voor hun kandidaten en opdrachtgevers. Deze digitale klantreis of ‘recruitment journey’ vormt het fundament voor de gloednieuwe recruitment website. Samen met de klant hebben we alle doelgroepen nauwkeurig in kaart gebracht. Door in te zoomen op deze kandidaten en opdrachtgevers, hebben we uiteen kunnen zetten hoe de huidige klantreis verloopt, waar de frustraties liggen in huidige journey en welke kansen er liggen om het vinden van die impressive vacature te bereiken.

Fase 2

Brand identity & huisstijl

Om een recruitment website te realiseren die helemaal future-proof is, zijn we het website traject gestart met een rebranding. Wat betreft het kleurenpalet waren onze brand designers er snel uit. Want zeg je ImpressiveGreenApple, zeg je natuurlijk… Juist: appeltjesgroen! Deze kleur zorgt voor die herkenbare basis die een goede brand identity nodig heeft. De tint laat zich bovendien graag combineren met een palet aan warme ‘neutrals’ die zorgen voor een rustig geheel. Als tegenhanger zochten we een uitgesproken klassiek font dat helemaal past bij deze tijd. Serif for web? We like! Ten slotte ontwikkelden we speciaal voor de nieuwe recruitment website een speelse vormentaal. Deze zie je terugkomen in verschillende webcomponenten, zoals headers, vacature cards, buttons en fotokaders maar leent zich ook goed voor andere creatieve uitingen.

Fase 3

Website

Met de inzichten uit deze UX research, hebben we flows en requirements opgesteld die het fundament vormen voor de nieuwe recruitment website. De vacaturebank staat hierin natuurlijk centraal. Daarom was een slimme integratie met een nieuw recruitmentsysteem essentieel. Voor de integratie van dit ATS en de bouw van de website hebben we samengewerkt met onze partner Direct Impact. Door onze expertises te bundelen, komen stijl en functionaliteit in het eindresultaat naadloos samen.

Fase 4

SEO-optimalisatie

Om de recruitment website van ImpressiveGreenApple goed te laten scoren op Google, hebben we verschillende geoptimaliseerde SEO-landingspagina’s ingericht. Dit hebben we gedaan door bijvoorbeeld bepaalde recruitment vakgebieden uit te lichten op een eigen pagina, waarop gerelateerde vacatures worden uitgelicht. Daarnaast hebben we ervoor gezorgd dat op alle pagina’s vlotte SEO-proof webteksten te lezen zijn in een tone-of-voice die past bij de doelgroep.

Meer weten over deze case?

Ruby vertelt je graag meer over deze case.

Mail naar ruby@goldfizh.nl
Ruby van den Broek
Senior UX-/UI-designer