Aan het verleden wordt vaak en veel op een positieve manier aan terug gedacht. Je hoort vaak ‘vroeger was alles beter’, in die goede oude tijd. Maar de problemen van morgen of later? Daar zijn we liever niet mee bezig. Dat gaan we vanaf nu anders doen. We kijken met een hoopvolle en positieve blik naar de toekomst: de goede nieuwe tijd. Want de toekomst zit vol met verandering, verbetering en vernieuwing. Want hoe jij jouw toekomst invult, heb je zelf in de hand.
In eerste instantie werden we benaderd door de Gemeente Goeree Overflakkee om deel te nemen aan een pitch voor het ontwikkelen van een stijl en concept voor een campagne die bij moet dragen aan het programma wonen, welzijn en zorg. Tijdens deze pitch hebben we research gedaan naar de omgeving, het probleem en ontwikkelden we het concept: De goede nieuwe tijd. Een haakje naar de bekende uitspraak ‘de goede oude tijd’, want vroeger was alles beter, toch?
Nadat we het concept "De Goede Nieuwe Tijd" hadden ontwikkeld, gingen we aan de slag met de verdere campagnestrategie. Het doel was om meer ambassadeurs te werven die de positieve toekomstvisie van DGNT konden uitdragen. Dit deden we door te focussen op de kracht van persoonlijke verhalen en betrokkenheid. Met behulp van gerichte online en offline campagnes hebben we gezorgd voor een grotere bewustwording bij lokale gemeenschappen.
Voor de productie van de campagne stond het menselijke aspect centraal. We creëerden een krachtige video waarin ouderen, mantelzorgers en zorgprofessionals hun verhaal delen. Deze verhalen vormden het hart van de campagne, en brachten op een emotionele en herkenbare manier de uitdagingen en oplossingen in beeld waar de doelgroep dagelijks mee te maken heeft.De website diende als informatief platform, waar zorgmedewerkers, ouderen en hun familieleden verder konden verkennen wat De Goede Nieuwe Tijd inhoudt. De website biedt een overzicht van initiatieven, evenementen en hulpmiddelen die in het teken staan van wonen, welzijn en zorg.
De lancering van De Goede Nieuwe Tijd markeerde een belangrijk moment voor Gemeente Goeree-Overflakkee. Met de publicatie van de campagnevideo en de livegang van de website werd de boodschap van een hoopvolle, positieve toekomst wijd verspreid. De lancering werd ondersteund door lokale evenementen en mediacampagnes, wat leidde tot een toenemende zichtbaarheid en betrokkenheid binnen de gemeenschap. De campagne gaf een duidelijk signaal af: de toekomst ligt in onze handen, en samen kunnen we bouwen aan een vitale, veerkrachtige samenleving.Zo was de start van De Goede Nieuwe Tijd niet alleen een introductie van een nieuwe campagne, maar ook het begin van een beweging die een blijvende impact zal hebben op de regio.