WiPlay

Strategie voor lancering WiPlay: hét nieuwe multi-activity center in Nederland

WiPlay is hét nieuwe multi-activity center in Beusichem. Met roots in België veroveren ze nu ook de Nederlandse markt. Dit center biedt niet alleen padel, squash en bowling, maar introduceert ook als enige locatie in Nederland BattleKart - een combinatie van elektrisch karten en augmented reality. Als strategische partner voor de Nederlandse markt, hebben we met een doordachte rebranding, marketingstrategie en lanceringscampagne WiPlay's aanwezigheid versterkt. Met als doel WiPlay te positioneren als dé hotspot voor zowel lokale bezoekers als raceliefhebbers en sportfanaten door heel Nederland.

Fase 1

Brand kick-off

Als nieuwkomer op de Nederlandse markt was het onze taak WiPlay onder de aandacht te brengen bij gezinnen, starters en bedrijven die op zoek zijn naar een (sportief) uitje. De uitdaging was niet alleen om nieuwe bezoekers te trekken voor BattleKart, maar ook om WiPlay te positioneren als hét centrum voor sportieve activiteiten in Beusichem.

Fase 2

Logo concept & brand identity

We ontwikkelden een brand guide met een energiek, speels en enthousiast karakter die voor een eenvoudige maar sterke uitstraling zorgt. De opvallende symbolen in het logo staan voor ‘we – love – (to)play’. Aan de hand van deze guide, creëerden we templates voor social media, maakten we animaties voor in de video’s én gaven we de website een frisse look.

Fase 3

Go-to-market strategie

Met de marketingstrategie was het doel WiPlay te introduceren op de Nederlandse markt en tegelijkertijd het nieuwe spel BattleKart te lanceren onder de nieuwe doelgroep. Deze bestaat uit B2C (jonge kids, ouders met kids, studenten en starters) en B2B (denk aan bedrijfsuitjes). De marketingstrategie was verdeeld in twee fasen: Het opbouwen van bekendheid als multi-activity center in de regio Beusichem.Het activeren van consumenten en bedrijven die actief op zoek zijn naar wat WiPlay te bieden heeft.

Fase 4

Campagnevoering

Vanuit de marketingstrategie maakten we een campagne. Het doel? Bouwen aan naamsbekendheid en het stimuleren van ticketverkoop. We hebben hiervoor online en offline kanalen, lokale SEA en SEO en e-mailmarketing voor klantenbinding en upsell ingezet.

Meer weten over deze case?

Jurr vertelt je graag meer over deze case.

Mail naar jurr@goldfizh.nl
Jurr van Hout
Brand designer