Vitaliteit is de belangrijkste succesfactor van een bedrijf. Want hoe hoger de vitaliteit op de werkvloer, hoe lager het ziekteverzuim! Bewegen maakt medewerkers mentaal en fysiek gezonder. En het zorgt ook nog eens voor productievere medewerkers, meer werkplezier én minder ziekteverzuim. Daarom is er a.s.r. Vitality voor bedrijven, hét vitaliteitsprogramma dat medewerkers beloont voor gezond gedrag. a.s.r. vroeg Goldfizh om samen met a.s.r. Vitality aan de klanttevredenheid en een efficiëntere organisatie te bouwen.
De uitrol van a.s.r. Vitality in Nederland is succesvol. De groep werkgevers die Vitality aan hun medewerkers aanbiedt, wordt dan ook steeds groter. a.s.r. Vitality wil deze groeiende groep zakelijke klanten blijven bedienen vanuit een kleine, wendbare organisatie. Tegelijkertijd zet a.s.r. Vitality in op de klanttevredenheid van werkgevers. De challenge: klanttevredenheid verhogen en de efficiëntie van de organisatie verbeteren.
We starten met het verkrijgen van inzicht in het vraagstuk, de context en de KPI’s. Dit traject begon met een uitgebreide onderzoeksfase: een combinatie van interne stakeholderinterviews en klantinterviews. Daarna volgde een uitgebreide analyse van de customer journeys en werkprocessen. Dit leidde tot een hands-on strategie voor de digitalisering van de klantbediening en de verbetering van de B2B customer experience van a.s.r. Vitality. Ook maakten we een implementatieroadmap.
Het resultaat is een nieuwe visie op de ideale klantbediening en experience voor B2B-strategie. Met versimpelde werkprocessen en waar mogelijk gestandaardiseerde en gedigitaliseerde klantbediening. Zo houdt a.s.r. Vitality tijd en budget over voor waardevol klantcontact en next level customer experiences op beslissende momenten in de klantreis.