Wist je dat traditionele antiaanbaklagen bij oververhitting giftige stoffen afgeven? PFAS is de verzamelnaam voor deze chemische stoffen. Deze ‘forever chemicals’ zijn schadelijk voor je gezondheid en het milieu. En tóch zitten ze in een heleboel huishoudelijke producten. Toen twee Belgische jeugdvrienden Jan en Wim dit ontdekten, ontstond het idee voor een gezond en duurzaam alternatief. Zo werd GreenPan geboren als onderdeel van The Cookware Company. Hun paradepaardje? Thermolon! Een keramische antiaanbaklaag zonder PFAS, met een afgeleide van zand als basisgrondstof. Op die manier draagt GreenPan bij aan een PFAS-vrije wereld. Een missie waar wij graag ons steentje aan bijdragen!
Het is tijd om de wereld bewust te maken over de gevaren van PFAS. Koken kan namelijk ook anders. En dat wil GreenPan laten zien op een leuke en vooral positieve manier. Daarom vroegen zij Goldfizh Studio om een krachtige awareness campagne te ontwikkelen met een aantal mooie video’s.
Het slimme aan de GreenPan is de PFAS-vrije keramische antiaanbaklaag. Een mooie eigenschap die ook komt met een uitdaging, want voor een consument is het aan de buitenkant niet te zien of een antiaanbaklaag PFAS-vrij is of niet. Lastig? Welnee! Onze creatieve koppen zagen namelijk juist kansen in het onzichtbare aspect van PFAS-vrije koken. ‘Beyond the Visible’ vormt nu als concept de rode draad door de hele campagne. Want door verder te kijken dan wat je ziet, kun jij het verschil maken voor jouw gezondheid én het klimaat!
Aan de hand van drie verhaallijnen vertellen we het verhaal van ‘Beyond the Visible’. In elke commercial speelt een andere familie de hoofdrol. Elk gezin vertelt hun eigen reden om PFAS-vrij te koken: duurzaamheid, kwaliteit of de toekomst van hun kinderen. In deze commercials vertellen we het verhaal in de vorm van testimonials, die we hebben opgenomen in documentaire stijl. Op die manier verpakken we een commerciële boodschap in een authentiek jasje.
We hebben de campagneboodschap ‘Beyond the visible’ ontwikkeld met het idee dat deze door hele campagnefunnel inzetbaar is. De video’s werden op de landingspagina’s van de webshops van GreenPan weergeven, maar ook in de paid advertenties, e-mails en social templates stond deze boodschap centraal.