a.s.r. Vitality

Online marketing voor a.s.r. Vitality brengt heel Nederland in beweging

a.s.r. Vitality is een gezondheidsprogramma met een app, waarbij gebruikers beloond worden wanneer ze gezonder gaan leven. Heb je bijvoorbeeld jouw doelstelling van 10.000 stappen per dag gehaald? Goed bezig! Dan pak je direct die beloning via de a.s.r. Vitality app.

Wekelijks, maandelijks én jaarlijks worden a.s.r. Vitality gebruikers beloond met cadeau’s, cashback op aanvullende (zorg)verzekeringen en je kan het aankoopbedrag van je Apple Watch of Fitbit terugverdienen. Nice! Het doel van het programma is om mensen in beweging te krijgen en het ze te laten volhouden. Dus geen goed voornemen, maar écht een verandering in het leven van mensen teweeg brengen. Voor werkgevers is het daarnaast hét ideale product om hun medewerkers in beweging te krijgen.

4000

+

YouTube abonnees

25

+

featured snippets

60000

+

Instagram Reels views

Opdracht

Debrief

De samenwerking tussen a.s.r. Vitality en Goldfizh startte begin 2019. Eind 2019 werd het nieuwe programma gelanceerd voor werkgevers, particulieren, adviseurs en intern personeel van a.s.r. Alles rondom digital marketing moest nog from scratch worden opgezet. En aan Goldfizh de vraag om daarbij te helpen. De gehele marketingstrategie werd uitgewerkt en uitgevoerd in samenwerking met het a.s.r. Vitality team.

Fase 1

Campagne en content

We draaien online campagnes en maken relevante (SEO) content; van awareness tot conversie voor nieuwe a.s.r. Vitality klanten. Maar we richten ons met de campagnevoering ook op het behoud van bestaande klanten. Dit doen we voor zowel de B2C als B2B markt. We zijn continu bezig om de juiste boodschap, op het juiste moment via het juiste kanaal bij de doelgroep te brengen.

Zo haakten we met een van onze campagne in op de Olympische Spelen, draaiden we in 2021 een succesvolle acquisitie campagne rondom het thema ‘wandelen’ en door onze always on campagnestrategie stimuleren we met inhakende content ook de huidige gebruikers in de app om in beweging te blijven.

Fase 2

Verbeteren klantreis

We zijn continu bezig met het doorvertalen van klantinzichten naar optimalisaties in de journey. Op deze manier blijft a.s.r. Vitality relevant voor de doelgroep en verbetert de klantreis voor gebruikers en werkgevers. Zo digitaliseren we onderdelen in de klantreis of voegen we een extra touchpoint toe. Alles voor de ideale beleving!

Meer weten over deze case?

Imke vertelt je graag meer over deze case.

Mail naar imke@goldfizh.nl
Imke Hoes
Digital marketing lead