
Esmee in der Mauer
2022-01-06
Leestijd 5 min
5x waarom Facebook advertising interessant is voor jouw bedrijf
Naamsbekendheid, betrokkenheid en conversies verhogen? Facebook advertising – waar ook het adverteren op Instagram onder valt – kan tegenwoordig niet meer ontbreken in jouw marketingstrategie. Maar wat maakt adverteren op dit kanaal zo interessant? Wij zetten 5 voordelen voor je op een rij.
Op deze pagina:
- Voordeel 1: een bereik waar je u tegen zegt
- Voordeel 2: stel jouw ideale doelgroep samen
- Voordeel 3: een relevant bereik voor weinig
- Voordeel 4: vergroot conversies met follow-up advertenties
- Voordeel 5: De keuze is reuze
Voordeel 1. Een bereik waar je u tegen zegt
In Nederland maken maandelijks zo’n 10.4 miljoen mensen gebruik van Facebook en 5.9 miljoen mensen van Instagram. Daar zit jouw doelgroep dus sowieso tussen! Met Facebook advertising ben je er zeker van dat jouw advertenties een enorm bereik krijgen.
Voordeel 2. Stel jouw ideale doelgroep samen
Ondanks dit enorme bereik leveren jouw advertenties pas echt veel op als ze de juiste doelgroep bereiken. Adverteren op Facebook biedt de mogelijkheid om deze enorme zee aan gebruikers op te delen in kleinere groepen. Op deze manier kan jij jouw advertentie specifiek richten op gebruikers die interesse hebben in jouw product of dienst.
Gebruikers van sociale media laten een schat aan informatie achter die via cookies worden verzameld. Deze data is interessant voor marketingdoeleinden omdat je hiermee specifiek kan targetten op een bepaalde doelgroep. Targeting pas je bijvoorbeeld toe op interesses, maar ook op demografische gegevens zoals leeftijd en opleiding. Facebook advertising zorgt dus voor relevant verkeer voor jouw advertenties. Een garantie die je bij een offline abri niet hebt!
Voordeel 3. Een relevant bereik voor weinig
Facebook advertising geeft jou de mogelijkheid een dagelijks advertentiebudget vast te stellen. Ook is jouw advertentie alleen zichtbaar voor de doelgroep die jij hebt samengesteld. Je besteedt je advertentiebudget dus alleen aan de relevante doelgroep. Bovendien kan je dankzij realtime statistieken jouw campagne tijdens de looptijd bijsturen en optimaliseren voor de beste resultaten. Zo sta je nooit voor verrassingen.
Je toont je advertentie alleen op de doelgroep die voor jou relevant is. Je advertentiebudget wordt dus goed besteed.
Voordeel 4. Vergroot conversies met follow-up Facebook ads
Wist je dat het zo’n 6 tot 8 aanrakingen kost voor een klant besluit jouw product of dienst af te nemen. Follow-ups zijn dus superbelangrijk! Retargeting op Facebook maakt het mogelijk om je advertenties te richten op mensen die eerder al interesse toonden in jouw product of dienst. Bijvoorbeeld wanneer ze jouw video of website bekeken. Door deze potentiële klanten opnieuw te benaderen en bijvoorbeeld een korting aan te bieden, wordt de kans op een conversie steeds groter!
Voordeel 5. Tal van mogelijkheden met Facebook advertising
Facebook advertising biedt verschillende mogelijkheden voor het plaatsen van je advertenties. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een advertentie in de newsfeed of stories van Facebook of Instagram, maar ook aan Facebook Messenger of Facebook Marketplace. Deze verschillende opties hebben elk hun eigen voordeel. Zo staat een advertentie in de newsfeed met een vergelijkbare opmaak tussen de berichten van je Facebookvrienden.
Veel verschillende mogelijkheden dus op één platform! Al deze advertenties zijn bovendien gekoppeld aan de Facebook- of Instagram-pagina van jouw bedrijf. Potentiële klanten komen dus met één simpele klik op jouw eigen pagina terecht waar ze in contact kunnen blijven met jouw merk.
Cookieloze tijdperk en Facebook advertising
2022 staat in het teken van het voorbereiden op het verdwijnen van de third party cookies. Het verdwijnen van de third party cookies betekent dat je als marketeer je marketingstrategie en de rol van de verschillende kanalen daarbinnen weer even kritische onder de loep moet nemen. Zo ook voor Facebook.
Tijd om aan de slag te gaan!
Nu je weet waarom Facebook advertising interessant is voor jouw bedrijf, is het tijd om aan de slag te gaan. Heb je daar hulp bij nodig? Onze marketeers denken graag met je mee! Vul onderstaand formulier in of mail Esmee even. Dan fixen we het voor je!