Docline

De challenge

Met DocLine zijn we met twee uitdagingen aan de slag gegaan: het bepalen van hun positionering in de markt en daarna het bereiken van de juiste doelgroep en het genereren van merkbekendheid. Op basis van de nieuwe positionering, hebben we een gelikte huisstijl, dynamisch logo en gebruiksvriendelijke website ontworpen.

Huisstijl

DocLine is onderdeel van Arts en Zorg. Bij het ontwikkelen van de brand identity hebben we de huisstijl van Arts en Zorg gemixt met nieuwe elementen. Op die manier is het duidelijk dat de twee merken bij elkaar horen, maar niet hetzelfde zijn. Met een dynamisch logo dat op verschillende manieren gebruikt kan worden, zetten we een sterke visuele identiteit neer. Daarnaast hebben we de voordelen van DocLine visueel weergegeven. Denk aan animaties van chatgesprekken en fotografie waarbij je een videocall ziet. 

UX/UI design & website

We optimaliseren de website continu door zowel websitedata als feedback vanuit patiënten te verzamelen. Op deze manier blijven we werken aan een gebruiksvriendelijke en converterende website. Uit de data in Google Analytics konden we onder andere aflezen dat de overgang van de website naar het patiëntenportaal van Gezond.nl zorgde voor verwarring. Dit hebben we opgelost door eerder in de customer journey te laten zien wat Gezond.nl precies is en hoe DocLine met Gezond.nl samenwerkt. Op die manier maak je van een harde overgang een zachte landing. 

Teksten

Om de juiste doelgroep te bereiken, wordt de website van DocLine ook geoptimaliseerd voor Search Engine Optimisation (SEO). Hierbij ligt de focus bij DocLine op Lokale SEO om specifiek mensen uit Utrecht te bereiken. Op basis van uitgebreide zoekwoordenonderzoeken kijken we welke zoekwoorden voor DocLine de meeste potentie heeft om op te scoren en dus om websiteverkeer op binnen te halen. Vanuit daar worden bestaande pagina’s geoptimaliseerd of juist nieuwe pagina’s geschreven. Hierdoor bereiken zij een constante stroom van gemotiveerde bezoekers. 

Het resultaat

  • 2.000 bezoekers per maand
  • Derde positie in Google met ‘Online Huisarts’ door middel van lokale SEO
  • Meer dan 50 pagina’s geschreven en/of geoptimaliseerd voor SEO 

Meer weten over dit project of ben je geïnteresseerd in wat wij voor je kunnen doen? Mail even naar Tessa!

Rootzz of Nature

de challenge

Heel Nederland aan de jackfruit. Dat is de missie van Rootzz of Nature en daar dragen we graag aan bij op het gebied van online marketing. Om dit doel te bereiken, zetten we vooral in op awareness. Zo werken we het hele jaar door aan creatieve vega-content op basis van een slimme contentstrategie.

De oplossing

Influencermarketing

Om Rootzz tussen de oren (en op het bord!) te krijgen van de doelgroep, maken we gebruik van influencermarketing. Hierbij hebben we samengewerkt met insta-foodie De Hippe Vegetariër. Deze populaire influencer stelde hiervoor haar kookboek én social media bereik beschikbaar. Tof!

Drukwerk & social content

Een strategische zet binnen deze campagne was het plaatsen van een knallende printadvertentie naast het interview met de hippe vegetariër Isabel Boerdam in Telegraaf Magazine. Via deze print ad hebben we een winactie gecommuniceerd met een smakelijke beloning: een culinair vega-pakket met de producten van Rootzz of Nature én het kookboek van Isabel. Om deze winactie verder te promoten, hebben we social content, advertising én online banners ingezet. Knallende visuals met een duidelijke boodschap: daar houden we van.

Huisstijl

Om deze social content te kunnen maken, hebben we voor Rootzz een kleurrijke huisstijl op basis van de bestaande verpakking ontworpen. Plezier, authenticiteit en avontuur speelden hierin een belangrijke rol. Visueel gezien zie je dit terug in ruwe randjes, een werelds kleurenpalet en heel veel tropische bladeren. Deze look & feel zie je terug in alle design-uitingen van Rootzz.

E-mailmarketing

Door influencermarketing slim in te zetten, heeft deze campagne niet alleen geleid tot meer merkbekendheid, maar ook tot leads via de landingspagina van de winactie. Om deze leads optimaal te benutten, hebben we een e-mailmarketing strategie uitgedacht. Zo voorzien we Rootzz-fans per e-mail van smakelijke content, mooie avonturen en tropische recepten. Community building noemen we dat!

het resultaat

  • 600+ e-mail leads
  • Een knallende campagne: on- en offline

Meer weten over dit project of ben je geïnteresseerd in wat wij voor je kunnen doen? Mail even naar Bernadette!

a.s.r.

1.300+

uitgaande kliks per maand

2.500+

betrokkenheidsacties per maand

15.000.000+

impressies per maand

de challenge

Hoe trekken we meer organisch verkeer naar het platform duurzaam wonen van a.s.r.? De uitdaging is om te zijn waar de doelgroep, mensen die bezighouden met duurzaam wonen, zich bevindt. En dat is in dit geval duidelijk: Pinterest. 📍 Dit socialmediaplatform wordt veel gebruikt door liefhebbers van huis en inrichting. En als het even kan: duurzaam! Daarom moet je aanwezig zijn in deze visuele zoekmachine en gebruikmaken van SEO om traffic te genereren naar de website.

De oplossing

Waarom Pinterest?

Good to know: op Pinterest is de concurrentie laag, zijn de volumes hoog en de advertentiekosten relatief laag. Met andere woorden: veel kansen voor a.s.r.! Aan ons de taak om het Pinterest-account in te richten met aantrekkelijke beelden en sterke copy.

Pintereststrategie

Wil je meer traffic genereren met Pinterest, dan moet je het zakelijke account op een strategische manier inzetten. Pinterest-SEO dus! Pinterest is net als Google een zoekmachine, dus lukraak pinnen zonder zoekwoordenonderzoek is een no go. De Pinterest-gebruiker is op zoek naar visuele inspiratie, ideeën en tips & tricks. En dat zie je terug in de zoekwoorden, die veel gecombineerd worden met bijvoeglijke naamwoorden, denk aan: milieuvriendelijke, duurzame, schone en groene.

Zoekwoorden binnen Pinterest

Dat geldt ook voor de zoekwoorden van a.s.r. duurzaam wonen. Juist! Visuele thema’s rondom wonen vragen om zoekwoorden als goede isolatie, onderhoudsvriendelijke tuin en duurzaam interieur. Dit soort relevante zoekwoorden verwerken we daarom in het profiel, de borden en alle pins van het Pinterest-account van a.s.r.

Het resultaat

Aan de hand van 60 bestaande en nieuwe blogs creëerden we meer dan 200 pins die met één klik doorverwijzen naar de blogs. Dankzij de zoekwoorden, actieve copy, aansprekende beelden en het mooie pin-template vergroten we de vindbaarheid in Pinterest en verleiden we de Pinterest-gebruiker om door te klikken naar de a.s.r. website. Met resultaat! 🎉

Samen met a.s.r. doet Goldfizh veel digitale marketing. Denk aan onder andere webteksten, campagneplannen, nieuwsbrieven, podcasts, animaties, explainers en social content. Meer weten over dit project? Stuur een mailtje naar annebel@goldfizh.nl! En lees ook de a.s.r. Vitality case.

Data Booster

de challenge

De uitdaging: een simpele en heldere huisstijl, voor een complex onderwerp. Aan ons de taak dus om Data Booster te voorzien van een gloednieuwe huisstijl, waaronder een dynamisch logo en een uitgesproken illustratiestijl. Omdat het gaat om een redelijk complex onderwerp, kwam het verzoek om de huisstijl juist simpel en helder te houden. Tegelijkertijd mocht de stijl uitnodigen en motiveren om deel te nemen aan de courses, én mocht het technologische karakter van het bedrijf niet ontbreken… Een mooie uitdaging dus!

De oplossing

Logo

We hebben een dynamisch logo ontworpen met twee hoofdelementen. Het eerste element is de cursor die van rechts naar links vliegt. De cursor is een referentie naar de online omgeving waarin de cursussen zich bevinden. Daarnaast suggereert de richting waarin de cursor vliegt een stijgende lijn met de progressie die je maakt met Data Booster.

Het tweede element is de letter B, de restvorm van de letter D! Je begint met de D van Data, dan komt de cursor (de online omgeving) om de hoek kijken en door middel van de cursussen stijg je op en maak je progressie. De vorm van een B blijft over. De data is een dus constant gegeven in het verhaal. De Boost maakt het speciaal.

Huisstijl

Helder, modern, een speels karakter en een vleugje tech. Aan deze kenmerken hebben wij de huisstijl kunnen toetsen. Het kleurenpalet is een mooie afspiegeling van deze waarden. Aan de ene kant hebben we ‘warm yellow’ en ‘bright sky blue’. Deze kleuren brengen enthousiasme, energie en creativiteit met zich mee. Perfect om de omgeving iets luchtiger en speelser te maken. Aan de andere kant hebben we een iets serieuzer palet, dat refereert naar de technologische en data kant van Data Booster. Modern en strak!

De typografie sluit mooi aan bij de eerder genoemde waarden. Voor het woordmerk hebben we namelijk gekozen voor een basis van Museo Moderno. Een geometrisch en modern font met een techy karakter. Dit lettertype komt op meerdere plekken terug in de branding voor een consistente look.

Voor de ondersteunende vormen hebben we gekozen voor het binaire systeem… Data! Dit bestaat uit enen en nullen, oftewel rechthoeken en cirkels. Deze vormen vormen ook de basis voor de illustratiestijl.

Illustratiestijl

De illustraties hebben een speels karakter en nodigen uit om deel te nemen aan de cursussen. De stijl zit tegen het ‘cartoony’ aan. Ze houden het algemene gevoel van de huisstijl luchtig en kunnen motiverend werken om door te gaan met leren.

Het resultaat

  • Een originele en uitgesproken brand identity
  • Knallende website met CX-design

Check het resultaat op databooster.io!

Meer weten over dit project of heb je eenzelfde soort uitdaging liggen? Mail dan even met onze topdesigner Jurr!

Pax Protection of Civilians

de challenge

Het PAX Protection of Civilians team vroeg Goldfizh om een nieuwe website te ontwikkelen waarin ze op een overzichtelijke manier hun onderzoeksdata kunnen presenteren én bezoekers van de website mee kunnen nemen in hun inspirerende verhaal. Database meets storytelling laten we maar zeggen. Kom maar op met die challenge!

De oplossing

Data analyse & wireframes

We zijn dit designtraject begonnen met een scherpe data analyse van de huidige website. Op basis daarvan hebben we een plan gemaakt en zijn we begonnen met het schetsen van de structuur van de website. Door agile te werken en deze wireframes snel te testen, konden we snel de belangrijkste obstakels tackelen.

Pixelperfect webelementen in een Components Library

Vanuit daar hebben we een uitgebreide components library opgezet in Figma. Kleur, lettertype en vorm zien we hier terug in pixelperfect webelementen. UX – én UI design dus. Op een strak grid hebben we alle webdesigns ontworpen, zodat we de hele website responsive hebben kunnen opbouwen.

UX/UI designs & SEO-proof webteksten

Een accessible en gebruiksvriendelijke website is natuurlijk een must voor Vredesorganisatie PAX. Aan #teamcopy de taak om de UX-webdesigns van #teamcxdesign in te vullen met toegankelijke en lekker leesbare SEO-proof webteksten in het Engels. Op een aan pagina’s zijn deze webteksten zelfs vertaald naar het Arabisch.

Het resultaat

  • Een te gekke nieuwe website voor vredesorganisatie PAX
  • Heldere storytelling voor soms taaie research data
  • Superduidelijk UX- en UI-design

Wil je meer weten over dit project? Neem dan contact op met Ruby!

a.s.r. Vitality

De challenge

De samenwerking tussen a.s.r. Vitality en Goldfizh startte begin 2019. Eind 2019 werd het nieuwe programma gelanceerd voor werkgevers, particulieren, adviseurs en intern personeel van a.s.r. Alles rondom digital marketing moest nog from scratch worden opgezet. En aan Goldfizh de vraag om daarbij te helpen. De gehele marketingstrategie werd uitgewerkt en uitgevoerd in samenwerking met het a.s.r. Vitality team. 

De oplossing

Campagne en content

We draaien online campagnes en maken relevante (SEO) content; van awareness tot conversie voor nieuwe a.s.r. Vitality klanten. Maar we richten ons met de campagnevoering ook op het behoud van bestaande klanten. Dit doen we voor zowel de B2C als B2B markt. We zijn continu bezig om de juiste boodschap, op het juiste moment via het juiste kanaal bij de doelgroep te brengen.

Zo haakten we met een van onze campagne in op de Olympische Spelen, draaiden we in 2021 een succesvolle acquisitie campagne rondom het thema ‘wandelen’ en door onze always on campagnestrategie stimuleren we met inhakende content ook de huidige gebruikers in de app om in beweging te blijven.

Verbeteren klantreis

We zijn continu bezig met het doorvertalen van klantinzichten naar optimalisaties in de journey. Op deze manier blijft a.s.r. Vitality relevant voor de doelgroep en verbetert de klantreis voor gebruikers en werkgevers. Zo digitaliseren we onderdelen in de klantreis of voegen we een extra touchpoint toe. Alles voor de ideale beleving!

4K+

abonnees op Youtube

25+

featured snippets in Google

60K+

views op de Instagram Reels

Meer weten over dit project of ben je geïnteresseerd in wat wij voor je kunnen doen? Mail even naar Jeske!