WiPlay

De challenge

Als nieuwkomer op de Nederlandse markt was het onze taak WiPlay onder de aandacht te brengen bij gezinnen, starters en bedrijven die op zoek zijn naar een (sportief) uitje. De uitdaging was niet alleen om nieuwe bezoekers te trekken voor BattleKart, maar ook om WiPlay te positioneren als hét centrum voor sportieve activiteiten in Beusichem.

De oplossing

Concept & branding

We ontwikkelden een brand guide met een energiek, speels en enthousiast karakter die voor een eenvoudige maar sterke uitstraling zorgt. De opvallende symbolen in het logo staan voor ‘we – love – (to)play’. Aan de hand van deze guide, creëerden we templates voor social media, maakten we animaties voor in de video’s én gaven we de website een frisse look.

Marketing (lancering) strategie

Met de marketingstrategie was het doel WiPlay te introduceren op de Nederlandse markt en tegelijkertijd het nieuwe spel BattleKart te lanceren onder de nieuwe doelgroep. Deze bestaat uit B2C (jonge kids, ouders met kids, studenten en starters) en B2B (denk aan bedrijfsuitjes). 

De marketingstrategie was verdeeld in twee fasen: 

  1. Het opbouwen van bekendheid als multi-activity center in de regio Beusichem.
  2. Het activeren van consumenten en bedrijven die actief op zoek zijn naar wat WiPlay te bieden heeft.

Campagnevoering

Vanuit de marketingstrategie maakten we een campagne. Het doel? Bouwen aan naamsbekendheid en het stimuleren van ticketverkoop. We hebben hiervoor online en offline kanalen, lokale SEA en SEO en e-mailmarketing voor klantenbinding en upsell ingezet.

Softwarematching

de challenge

De uitdaging? Een two-sided platform vormgeven waar leveranciers tools kunnen aanbieden en bezoekers de perfecte software keuze kunnen maken. Met als leidraad de customer journey, hebben wij deze tooling gebruiksvriendelijk en toegankelijk ingericht voor de gebruiker. Maar hoe zorgen we ervoor dat de doelgroep deze tool gaat gebruiken? We hebben Softwarematching geherpositioneerd en een marketingstrategie toegepast voor leadgeneratie. 

de oplossing

UX design

Op basis van een customer journey analyse hebben we het online platform opgezet. Door de klant centraal te zetten tijdens het ontwerpproces, maakten we een gebruiksvriendelijk design.

Rebranding

Samen met Softwarematching.io doken we in een creatieve brainstormsessie. Aan de hand van het needscope- en golden circle model hebben we een brandguide opgeleverd. Hierin staat de vernieuwde visuele stijl concreet beschreven. Ook hebben we website designs opgeleverd zodat Softwarematching.io gelijk zelf aan de slag kan!

Marketingstrategie

Voor het komende jaar hebben we een marketingstrategie opgeleverd voor meer conversies. We zijn begonnen bij de basis: het herinrichten van het SEA account en meetplan. Daarnaast hebben we een explainer video gemaakt en converterende pagina’s geschreven. Klanten kunnen nu het nieuwe platform beter vinden én worden aangespoord de tooling te gebruiken!

het resultaat

Softwarematching.io heeft nu een goede basis zodat hun tooling gebruiksvriendelijker én beter vindbaar is. 

Dit hebben we opgeleverd:

  • Customer Journey analyse
  • UX design
  • Rebranding 
  • Marketingstrategie
  • Conversie geoptimaliseerde teksten
  • Herinrichting SEA account
  • Explainer video

Ook aan de slag met je customer journey of marketingstrategie? Stuur dan een mailtje naar Brigitte!

ImpressiveGreenApple

de challenge

Van young professional tot ervaren carrièretijger en opdrachtgevers in allerlei soorten en maten: de dienstverlening van ImpressiveGreenApple spreekt verschillende doelgroepen aan. De grote uitdaging in dit project was dan ook om de ideale ‘recruitment journey’ uit te werken die past bij de uiteenlopende doelgroepen van ImpressiveGreenApple.

de oplossing

De ideale klantreis

Om een nieuwe digitale klantreis te ontwerpen, hebben we samen met de klant alle doelgroepen in kaart gebracht. Door in te zoomen op deze kandidaten en opdrachtgevers, hebben we uiteen kunnen zetten hoe de huidige klantreis verloopt, waar de frustraties liggen in huidige journey en welke behoeftes er zijn om deze te verbeteren. Met de inzichten uit deze UX research, hebben we flows en requirements opgesteld die het fundament vormen voor de nieuwe website.

Gloednieuwe recruitment website

Op de nieuwe recruitment website staan de vacatures van ImpressiveGreenApple natuurlijk centraal. Daarom was een slimme integratie met een nieuw recruitmentsysteem essentieel. Voor de integratie van dit ATS en de bouw van de website hebben we samengewerkt met onze partner Direct Impact. Door onze expertises te bundelen, komen stijl en functionaliteit in het eindresultaat naadloos samen. 

Een huisstijlopfrissing in appeltjesgroen

Zeg je ImpressiveGreenApple, zeg je natuurlijk… Juist: appeltjesgroen! Deze kleur zorgt voor die herkenbare basis die een goede brand identity nodig heeft. De tint laat zich bovendien graag combineren met een palet aan warme ‘neutrals’ die zorgen voor een rustig geheel. Als tegenhanger zochten we een uitgesproken klassiek font dat helemaal past bij deze tijd. Serif for web? We like! Ten slotte ontwikkelden we speciaal voor de nieuwe website een speelse vormentaal. Deze zie je terugkomen in verschillende webcomponenten, zoals headers, buttons en fotokaders maar leent zich ook goed voor andere creatieve uitingen. 

Optimaal ranken op Google

Om de website goed te laten scoren op Google, hebben we verschillende geoptimaliseerde landingspagina’s ingericht. Dit hebben we gedaan door bijvoorbeeld bepaalde vakgebieden uit te lichten op een eigen pagina. Daarnaast hebben we ervoor gezorgd dat op alle pagina’s vlotte SEO-proof webteksten te lezen zijn in een tone-of-voice die past bij de doelgroep.

Contentmigratie & inrichting CMS

Een mooie website is niks zonder goede content. Daarom hebben we met een redirects plan ervoor gezorgd alle oude pagina’s een bestemming hebben gekregen op de nieuwe website. Daarnaast hebben we in het Contentful CMS alle SEO-webteksten en eigen fotografie geüpload. Het eindresultaat? Check de website op www.impressivegreenapple.nl

het resultaat

  • Een nieuwe brand identity, gericht op jong talent.
  • Een gloednieuwe, gebruiksvriendelijke website.
  • Geoptimaliseerde SEO en goed vindbare pagina’s.

Is het tijd om jouw klantreis te optimaliseren of is jouw website toe aan een fris jasje? Wij helpen je graag! Stuur dan een mailtje naar UX lead Ruby via ruby@goldfizh.nl.

Triodos Bank

de challenge

In de zomer 2022 vroeg Triodos Bank om samen met Goldfizh te bouwen aan hun merkpropositie onder de doelgroep en een online doorvertaling te maken van de campagne Made for change. Te gek! Een team bestaande uit enthousiaste marketeers en creatives stak daarom de creatieve koppen bijeen om een online strategie te ontwikkelen die de brug slaat tussen de merkpropositie en campagne doorvertaling.

de oplossing

online strategie

De basis van de campagne was een marktonderzoek dat Triodos heeft laten uitvoeren. Tijdens een interactieve werksessie werd een plan ontwikkeld om de volgende doelstellingen te realiseren: 

  • het bouwen van de merkbekendheid van Triodos onder de doelgroep
  • de merkvoorkeur laten stijgen onder specifiek de jongere doelgroep
  • Bewustwording creëren van het belang van een duurzame bank onder de doelgroep

doelgroep bereiken?

Het verhaal van merken wordt steeds belangrijker. Daarbij blijkt dat hoe langer je interactie is, hoe beter je boodschap wordt begrepen. Om de idealist te bereiken hebben we gekeken op welke kanalen en met welke middelen de doelgroep het best te targeten is. In de touch-laag werden pakkende, korte video’s en banners ingezet om een zo breed mogelijke doelgroep te bereiken. Hierbij hebben we gestuurd op waardevolle weergaven. In de tell-laag hebben we content ingezet waarbij de doelgroep echt de inhoud in kon duiken. En daar passen natuurlijk explainer video’s en inhoudelijke artikelen bij.

het resultaat

Uiteindelijk hebben we veel campagnemateriaal opgeleverd wat duurzaam inzetbaar is. We hebben gebouwd aan de merkbekendheid én merkvoorkeur van Triodos Bank door inhoud te bieden.

11.1 miljoen

weergaven

2.5 miljoen

uitgekeken video’s

30.149

klikken

Jan

De challenge

Denk je aan Jan, dan denk je automatisch toch vaak aan pannenkoeken. En daar moet verandering in komen: want Jan maakt nog veel meer heerlijke producten! In de campagne lichten we het pizza-assortiment uit. Deze bestaat uit de minipizza’s, het ronde pizzadeeg en de pizzakit. Vooral deze laatste zetten we extra in de spotlight. Aan ons de vraag om hier een product campagne voor te ontwikkelen!

De oplossing

Een productcampagne

Om het pizza-assortiment uit te lichten, hebben we een productcampagne ontwikkeld. De boodschap? ‘Jij bent de chef, met Jan!’. Het doel? Laten zien hoe gemakkelijk, divers én lekker de pizzakit is. De middelen van de productcampagne:

Productanimatie

De basis van de productcampagne is de productanimatie. Hierin komt niet alleen de overheerlijke pizza duidelijk naar voren, ook de boodschap die Jan mee wilt geven staat centraal. De pizzakit is namelijk niet alleen héél lekker, maar ook makkelijk klaar te maken en aan te passen naar je eigen smaak. Aan ons de taak om op basis van de nieuwe huisstijl van Jan een animatiestijl te ontwikkelen, die past bij het merk én de aandacht trekt. De animatie is opgeleverd in verschillende lengtes en formaten, om voor elk platform een passende animatie te hebben.

Display bannering & rich media

Op basis van de animatiestijl hebben we de display banners en rich media ontworpen

Social advertenties

Naast de productanimatie, hebben we ook stilstaande visuals ontwikkeld voor Pinterest. Deze worden zowel organisch als betaald ingezet.

Flyer

Naast alle online middelen, wilde Jan ook offline awareness creëren. Hiervoor hebben we een flyer ontwikkeld, die samen met alle overheerlijke producten terug te vinden was in een goodiebag. Deze goodiebag werd verkocht op de huishoudbeurs.

Het resultaat

  • We hebben een animatiestijl op basis van de nieuwe huisstijl ontwikkeld;
  • Vervolgens een  productanimatie gemaakt;
  • En op basis daarvan een doorvertaling gemaakt naar social ads, display banners, rich media en een flyer!

Green Create

De oplossing

Website

Een website van design tot development ontwikkelen: wij deden het voor Green Create! Hierbij zorgde #TeamCopy voor de sterkste SEO-proof content en #TeamTech bouwde in WordPress een website op maat, voorzien van de nieuwste technieken. Benieuwd naar het resultaat? Check ‘m hier: https://www.green-create.com/ .

Video

Daarnaast maakte #TeamVideo een pakkende brandvideo. Opgenomen bij de Green Createbasis in Wijster. Medewerkers van het bedrijf waren de sterren van de video, die door middel van de mooie werkomgeving en hoge dronebeelden helemaal samenkwam. Benieuwd naar de brandvideo? Bekijk ‘m hier:

Het resultaat?

  • Strak en modern design
  • Een website op maat gemaakt
  • Toffe brandvideo
  • SEO-geoptimaliseerde webteksten

Zelf ook een nieuwe website, design of SEO-content? Vul het formulier hieronder in en we nemen contact met je op!

The Audit Generation

De challenge

De uitdaging: een rebranding van de oorspronkelijke huisstijl die aansluit bij het karakter van The Audit Generation. Which means: eigenzinnig, persoonlijk en toch professioneel. Hierbij was het werven van nieuwe medewerkers met dezelfde progressieve mindset ook één van hun doelen. De huidige huisstijl didn’t do the job, het ontwerp oogde hiervoor te serieus en miste de persoonlijke touch die ze graag wilden uitstralen. Wij gingen daarom aan de slag met een verfrissend en strak ontwerp, waarin fun de boventoon mocht voeren!

De oplossing

Huisstijl

Innovatief, kleurrijk, persoonlijk, fun én professioneel. Deze kernwaarden hadden onze designers in hun hoofd tijdens het designproces. Wij fristen het oorspronkelijk vrij serieuze kleurenpallet op, door meer wit in de mix te gooien en deze aan te vullen met vrolijk geel, helder blauw en een stoere paarstint.

Binnen de typografie kozen we ervoor om het oorspronkelijke lettertype te vervangen voor een moderne sans serif. Het handgeschreven lettertype voegt als geen ander die persoonlijke touch toe in het ontwerp. Het speelse karakter is daarbij ook goed voor het stukje fun. Voor de ondersteunende vormen haalden we inspiratie uit de geometrie. Herken je de diagrammen en grafieken, maar vooral ook de glimlach terug in het design?

Fotografie

Een persoonlijke huisstijl is nergens zonder eigen fotografie. De mensen maken het bedrijf, en The Audit Generation is trots op haar medewerkers. Door een combinatie van portretfotografie en fotografie in kantoorsetting, kregen we een representatieve weergave van het bedrijf. De portretten zijn in de nabewerking voorzien van een achtergrond in één van de verschillende huisstijlkleuren. Zo passen ze perfect thuis tussen de andere gekleurde elementen binnen de huisstijl!

Website

Met een geheel nieuw webdesign, richtten we ons op werkzoekende accountant. De frisse nieuwe huisstijl is tot in de puntjes doorgevoerd en #TeamCopy zorgde voor SEO-proof teksten zodat deze accountantsorganisatie via Google goed vindbaar is voor zowel potentiële nieuwe medewerkers als geïnteresseerde klanten.

Video

In de wervingsvideo spat het plezier van je scherm. De combinatie van video met echte medewerkers en vrolijke animatie past helemaal binnen de huisstijl en propositie van The Audit Generation.

Het resultaat?

  • Een verfrissende en uitgesproken brand identity
  • Knallende website met CX-design
  • Authentieke fotografie en video
  • Een duidelijke social stijl en campagnebeeld

Benieuwd? Check het resultaat op www.theauditgeneration.nl. Zelf ook zo’n verfrissende website? Vul het formulier hieronder in en we nemen contact met je op!

SUSA

De challenge

In 2022 viert SUSA haar 75 jaar bestaan en daarom vroeg het studentenuitzendbureau Goldfizh om mee te denken over hoe we SUSA kunnen positioneren anno 2022. Dat betekent de huisstijl opfrissen, nieuwe webteksten schrijven met een passende tone of voice en SUSA klaarmaken voor de student van nu!

De oplossing

Huisstijl & website

Om dit traject goed te starten zijn we begonnen met vragen stellen: wat is de geschiedenis van SUSA precies en welke brand elements behouden we voor de nieuwe guiding principles? Aan de hand hiervan hebben we de huisstijlgids ontwikkeld.

In deze gids staat het gebruik van kleuren, lettertypes, vormen, webelementen en fotografie uitgelegd. Dit vormt de basis voor alle producten die hierna worden gemaakt. Één van de belangrijkste producten is de website. In samenwerking met #teamcxdesign hebben we binnen het bestaande grid alle webdesigns ontworpen. 

Tone-of-voice & webteksten

Vervolgens heeft #teamcopy ervoor gezorgd dat alle teksten naadloos aansluiten bij de vernieuwde tone of voice van SUSA. Deze tone of voice past precies bij de flexibele studenten van nu: SUSA presenteert zich als de studentikoze huisoudste die zorgt dat alles goed geregeld is. 

Brand video & fotografie

Om het plaatje compleet te maken, is #teamvideo op pad gegaan om een brand video en nieuwe fotografie te schieten. Voor op de website, maar ook op hun socialmediakanalen en interne systemen, zodat het hele merk SUSA de nieuwe stijl leeft.

Het resultaat

Het eindresultaat is er zeker één waar we trots op zijn. Een frisse, nieuwe huisstijl waarin je direct het vertrouwde SUSA herkent. Check de nieuwe website op susa.nl

Ook aan de slag met design, strategie, tone of voice of huisstijl voor jouw merk? Stuur dan een mailtje naar Martijn!

Frisse blikken

De challenge

De groei van het bedrijf Frisse Blikken zorgde ervoor dat de huidige stijl van Frisse Blikken achterbleef op de nieuwe propositie. Daarnaast was er veel behoefte aan consistente en duidelijke richtlijnen. Dus, tijd voor vernieuwing! Het doel? Frisse Blikken neerzetten als een sterk merk met een consistente visuele identiteit. Verfrissend en met het zelfvertrouwen van een gevestigde partij. Challenge accepted!

De oplossing

Merk- & stijlsessie

Tijdens een merk- en stijlsessie brachten we de wensen en behoeften van Frisse Blikken in kaart. We trekken de onderdelen van de huisstijl los: kleur, typografie, vorm, illustratie en fotografie. Wat straalt het merk nu uit? Wat past wel en wat past niet? Check. Deze interactieve sessie gaf ons alle input die we nodig hadden om van start te gaan met de nieuwe huisstijl.

De opdracht was duidelijk: de stijl moest simpel en modern zijn, maar met krachtige contrasten. Zelfverzekerd en impactvol, maar toch bescheiden en nuchter. Jong en fris, maar wel ervaren experts. Let’s go!

Huisstijl

Met deze input gingen we terug naar de tekentafel. De herkenbare kleur groen bleef, maar kreeg een update. Een opvallende verandering is het toevoegen van de donkerblauwe kleur. Dit gedurfde contrast geeft een krachtige en zelfverzekerde uitstraling. We voegden deze kleuren samen met een elegant lettertype dat hier en daar op onverwachte plekken afbreekt. Verrassend en toch professioneel! 

Ook brachten we duidelijke richtlijnen aan voor iconen en fotografie. Door middel van fotografie en een simpele vormentaal zetten we de werknemers bij Frisse Blikken in het middelpunt. Tenslotte zijn zij het hart van het bedrijf! Deze vernieuwde huisstijl is herkenbaar, maar sluit nu naadloos aan bij de aangescherpte propositie van Frisse Blikken.

Brandbook

Om consistentie in de communicatie van Frisse Blikken te waarborgen, hebben we alle elementen van de nieuwe huisstijl vastgelegd in een brandbook. Hierin staan regels, richtlijnen en concrete voorbeelden van communicatie-uitingen. Consistentie is een belangrijke voorwaarden als je wilt bouwen aan een sterk merk.

Het resultaat?

  • Een verfrissende en uitgesproken brand identity;
  • Een uitgebreid brandbook;
  • Uitwerkingen voor presentaties, social posts en campagne materialen;
  • Verschillende webdesigns als uitgangspunt voor de nieuwe website.

Kan jouw bedrijf ook een frisse rebranding gebruiken? Neem dan gerust contact met ons op.

Rootzz of Nature

de challenge

Heel Nederland aan de jackfruit. Dat is de missie van Rootzz of Nature en daar dragen we graag aan bij op het gebied van online marketing. Om dit doel te bereiken, zetten we vooral in op awareness. Zo werken we het hele jaar door aan creatieve vega-content op basis van een slimme contentstrategie.

De oplossing

Influencermarketing

Om Rootzz tussen de oren (en op het bord!) te krijgen van de doelgroep, maken we gebruik van influencermarketing. Hierbij hebben we samengewerkt met insta-foodie De Hippe Vegetariër. Deze populaire influencer stelde hiervoor haar kookboek én social media bereik beschikbaar. Tof!

Drukwerk & social content

Een strategische zet binnen deze campagne was het plaatsen van een knallende printadvertentie naast het interview met de hippe vegetariër Isabel Boerdam in Telegraaf Magazine. Via deze print ad hebben we een winactie gecommuniceerd met een smakelijke beloning: een culinair vega-pakket met de producten van Rootzz of Nature én het kookboek van Isabel. Om deze winactie verder te promoten, hebben we social content, advertising én online banners ingezet. Knallende visuals met een duidelijke boodschap: daar houden we van.

Huisstijl

Om deze social content te kunnen maken, hebben we voor Rootzz een kleurrijke huisstijl op basis van de bestaande verpakking ontworpen. Plezier, authenticiteit en avontuur speelden hierin een belangrijke rol. Visueel gezien zie je dit terug in ruwe randjes, een werelds kleurenpalet en heel veel tropische bladeren. Deze look & feel zie je terug in alle design-uitingen van Rootzz.

E-mailmarketing

Door influencermarketing slim in te zetten, heeft deze campagne niet alleen geleid tot meer merkbekendheid, maar ook tot leads via de landingspagina van de winactie. Om deze leads optimaal te benutten, hebben we een e-mailmarketing strategie uitgedacht. Zo voorzien we Rootzz-fans per e-mail van smakelijke content, mooie avonturen en tropische recepten. Community building noemen we dat!

Daarnaast hebben we ook video’s voor Rootzz of Nature gemaakt. Benieuwd?

het resultaat

  • 600+ e-mail leads
  • Een knallende campagne: on- en offline

Meer weten over dit project of ben je geïnteresseerd in wat wij voor je kunnen doen? Mail even naar Bernadette!