The Audit Generation

De challenge

De uitdaging: een rebranding van de oorspronkelijke huisstijl die aansluit bij het karakter van The Audit Generation. Which means: eigenzinnig, persoonlijk en toch professioneel. Hierbij was het werven van nieuwe medewerkers met dezelfde progressieve mindset ook één van hun doelen. De huidige huisstijl didn’t do the job, het ontwerp oogde hiervoor te serieus en miste de persoonlijke touch die ze graag wilden uitstralen. Wij gingen daarom aan de slag met een verfrissend en strak ontwerp, waarin fun de boventoon mocht voeren!

De oplossing

Huisstijl

Innovatief, kleurrijk, persoonlijk, fun én professioneel. Deze kernwaarden hadden onze designers in hun hoofd tijdens het designproces. Wij fristen het oorspronkelijk vrij serieuze kleurenpallet op, door meer wit in de mix te gooien en deze aan te vullen met vrolijk geel, helder blauw en een stoere paarstint.

Binnen de typografie kozen we ervoor om het oorspronkelijke lettertype te vervangen voor een moderne sans serif. Het handgeschreven lettertype voegt als geen ander die persoonlijke touch toe in het ontwerp. Het speelse karakter is daarbij ook goed voor het stukje fun. Voor de ondersteunende vormen haalden we inspiratie uit de geometrie. Herken je de diagrammen en grafieken, maar vooral ook de glimlach terug in het design?

Fotografie

Een persoonlijke huisstijl is nergens zonder eigen fotografie. De mensen maken het bedrijf, en The Audit Generation is trots op haar medewerkers. Door een combinatie van portretfotografie en fotografie in kantoorsetting, kregen we een representatieve weergave van het bedrijf. De portretten zijn in de nabewerking voorzien van een achtergrond in één van de verschillende huisstijlkleuren. Zo passen ze perfect thuis tussen de andere gekleurde elementen binnen de huisstijl!

Website

Met een geheel nieuw webdesign, richtten we ons op werkzoekende accountant. De frisse nieuwe huisstijl is tot in de puntjes doorgevoerd en #TeamCopy zorgde voor SEO-proof teksten zodat deze accountantsorganisatie via Google goed vindbaar is voor zowel potentiële nieuwe medewerkers als geïnteresseerde klanten.

Video

In de wervingsvideo spat het plezier van je scherm. De combinatie van video met echte medewerkers en vrolijke animatie past helemaal binnen de huisstijl en propositie van The Audit Generation.

Het resultaat?

  • Een verfrissende en uitgesproken brand identity
  • Knallende website met CX-design
  • Authentieke fotografie en video
  • Een duidelijke social stijl en campagnebeeld

Benieuwd? Check het resultaat op www.theauditgeneration.nl. Zelf ook zo’n verfrissende website? Vul het formulier hieronder in en we nemen contact met je op!

Arts en Zorg

De challenge

B2B én B2C, fysieke zorg én digitale oplossingen, eigen zorg én zorg in opdracht… Je hoort het: Arts en Zorg kan als organisatie soms best complex overkomen. Om een sterke, eenduidige identiteit op te zetten, is ons team aan de slag gegaan met een uitgebreid rebranding traject. De uitkomst? Een professionele huisstijl, beeldtaal, tone of voice én een nieuwe corporate website… De hele rambam!

De oplossing

Huisstijl

Bij het ontwikkelen van de nieuwe huisstijl voor Arts en Zorg hebben we samen met de klant een nieuwe propositie uitgewerkt. Tijdens dat proces hebben we een aantal kernwaarden gedefinieerd die de basis vormen voor de nieuwe brand identity. Zo krijg je direct een open en persoonlijk gevoel bij de designs en zorgen de moderne elementen voor een toekomstgerichte en vakkundige uitstraling. De frisse kleur groen was al een herkenbaar Arts en Zorg-element. We hebben deze aangevuld met zachte tinten om nadruk te leggen op het zachte, persoonlijke karakter van Arts en Zorg. Een toegankelijk sans serif font geeft de moderne look en een eigen vormentaal maakt het geheel herkenbaar Arts en Zorg. 

Corporate website

Op de corporate website van Arts en Zorg schudden UX en branding elkaar de hand. Om elk onderdeel van Arts en Zorg een goede plek te geven op de website, hebben we verschillende customer journeys uitgetekend. Bij elke doelgroep hebben we gekeken naar de behoeftes van de gebruiker en daarbij een logische klantreis uitgewerkt. Op die manier werkt de corporate website voor iedereen: of je nu een patiënt bent die op zoek is naar het adres van een praktijk of een huisarts die op zoek is naar ondersteuning bij de administratie. Daarnaast hebben we de nieuwe visuele identiteit consistent doorgetrokken in de webdesigns. Zo hebben we de vormentaal creatief doorgevoerd in de headers en in de footer en springen de groene buttons er lekker uit. Nice!

“De grootste uitdaging bij het ontwerpen van de corporate website was de paginastructuur. De veelzijdigheid van Arts en Zorg, met zowel de B2C kant als de B2B kant, moest op een logische manier terugkomen in de navigatie. Ik denk dat dat goed gelukt is.”

Ruby van den Broek, UX Lead

Het resultaat

  • Een goedgevulde brand guide met daarin alle richtlijnen rondom de huisstijl.
  • Een professionele corporate website waarin alle doelgroepen worden bediend.
  • Een database vol met beeldmateriaal waardoor je nooit meer stock hoeft te gebruiken.

Meer weten over dit project of ben je geïnteresseerd in wat wij voor je kunnen doen? Mail even naar Esmee of vul het formulier hieronder in!

Docline

De challenge

Met DocLine zijn we met twee uitdagingen aan de slag gegaan: het bepalen van hun positionering in de markt en daarna het bereiken van de juiste doelgroep en het genereren van merkbekendheid. Op basis van de nieuwe positionering, hebben we een gelikte huisstijl, dynamisch logo en gebruiksvriendelijke website ontworpen.

Huisstijl

DocLine is onderdeel van Arts en Zorg. Bij het ontwikkelen van de brand identity hebben we de huisstijl van Arts en Zorg gemixt met nieuwe elementen. Op die manier is het duidelijk dat de twee merken bij elkaar horen, maar niet hetzelfde zijn. Met een dynamisch logo dat op verschillende manieren gebruikt kan worden, zetten we een sterke visuele identiteit neer. Daarnaast hebben we de voordelen van DocLine visueel weergegeven. Denk aan animaties van chatgesprekken en fotografie waarbij je een videocall ziet. 

UX/UI design & website

We optimaliseren de website continu door zowel websitedata als feedback vanuit patiënten te verzamelen. Op deze manier blijven we werken aan een gebruiksvriendelijke en converterende website. Uit de data in Google Analytics konden we onder andere aflezen dat de overgang van de website naar het patiëntenportaal van Gezond.nl zorgde voor verwarring. Dit hebben we opgelost door eerder in de customer journey te laten zien wat Gezond.nl precies is en hoe DocLine met Gezond.nl samenwerkt. Op die manier maak je van een harde overgang een zachte landing. 

Teksten

Om de juiste doelgroep te bereiken, wordt de website van DocLine ook geoptimaliseerd voor Search Engine Optimization (SEO). Hierbij ligt de focus bij DocLine op Lokale SEO om specifiek mensen uit Utrecht te bereiken. Op basis van uitgebreide zoekwoordenonderzoeken kijken we welke zoekwoorden voor DocLine de meeste potentie heeft om op te scoren en dus om websiteverkeer op binnen te halen. Vanuit daar worden bestaande pagina’s geoptimaliseerd of juist nieuwe pagina’s geschreven. Hierdoor bereiken zij een constante stroom van gemotiveerde bezoekers. 

Het resultaat

  • 2.000 bezoekers per maand
  • Derde positie in Google met ‘Online Huisarts’ door middel van lokale SEO
  • Meer dan 50 pagina’s geschreven en/of geoptimaliseerd voor SEO 

Meer weten over dit project of ben je geïnteresseerd in wat wij voor je kunnen doen? Mail even naar Esmee of vul het formulier hieronder in!

SUSA

De challenge

In 2022 viert SUSA haar 75 jaar bestaan en daarom vroeg het studentenuitzendbureau Goldfizh om mee te denken over hoe we SUSA kunnen positioneren anno 2022. Dat betekent de huisstijl opfrissen, nieuwe webteksten schrijven met een passende tone of voice en SUSA klaarmaken voor de student van nu!

De oplossing

Huisstijl & website

Om dit traject goed te starten zijn we begonnen met vragen stellen: wat is de geschiedenis van SUSA precies en welke brand elements behouden we voor de nieuwe guiding principles? Aan de hand hiervan hebben we de huisstijlgids ontwikkeld.

In deze gids staat het gebruik van kleuren, lettertypes, vormen, webelementen en fotografie uitgelegd. Dit vormt de basis voor alle producten die hierna worden gemaakt. Één van de belangrijkste producten is de website. In samenwerking met #teamcxdesign hebben we binnen het bestaande grid alle webdesigns ontworpen. 

Tone-of-voice & webteksten

Vervolgens heeft #teamcopy ervoor gezorgd dat alle teksten naadloos aansluiten bij de vernieuwde tone of voice van SUSA. Deze tone of voice past precies bij de flexibele studenten van nu: SUSA presenteert zich als de studentikoze huisoudste die zorgt dat alles goed geregeld is. 

Brand video & fotografie

Om het plaatje compleet te maken, is #teamvideo op pad gegaan om een brand video en nieuwe fotografie te schieten. Voor op de website, maar ook op hun socialmediakanalen en interne systemen, zodat het hele merk SUSA de nieuwe stijl leeft.

Het resultaat

Het eindresultaat is er zeker één waar we trots op zijn. Een frisse, nieuwe huisstijl waarin je direct het vertrouwde SUSA herkent. Check de nieuwe website op susa.nl

Ook aan de slag met design, strategie, tone of voice of huisstijl voor jouw merk? Stuur dan een mailtje naar Martijn!

Rootzz of Nature

de challenge

Heel Nederland aan de jackfruit. Dat is de missie van Rootzz of Nature en daar dragen we graag aan bij op het gebied van online marketing. Om dit doel te bereiken, zetten we vooral in op awareness. Zo werken we het hele jaar door aan creatieve vega-content op basis van een slimme contentstrategie.

De oplossing

Influencermarketing

Om Rootzz tussen de oren (en op het bord!) te krijgen van de doelgroep, maken we gebruik van influencermarketing. Hierbij hebben we samengewerkt met insta-foodie De Hippe Vegetariër. Deze populaire influencer stelde hiervoor haar kookboek én social media bereik beschikbaar. Tof!

Drukwerk & social content

Een strategische zet binnen deze campagne was het plaatsen van een knallende printadvertentie naast het interview met de hippe vegetariër Isabel Boerdam in Telegraaf Magazine. Via deze print ad hebben we een winactie gecommuniceerd met een smakelijke beloning: een culinair vega-pakket met de producten van Rootzz of Nature én het kookboek van Isabel. Om deze winactie verder te promoten, hebben we social content, advertising én online banners ingezet. Knallende visuals met een duidelijke boodschap: daar houden we van.

Huisstijl

Om deze social content te kunnen maken, hebben we voor Rootzz een kleurrijke huisstijl op basis van de bestaande verpakking ontworpen. Plezier, authenticiteit en avontuur speelden hierin een belangrijke rol. Visueel gezien zie je dit terug in ruwe randjes, een werelds kleurenpalet en heel veel tropische bladeren. Deze look & feel zie je terug in alle design-uitingen van Rootzz.

E-mailmarketing

Door influencermarketing slim in te zetten, heeft deze campagne niet alleen geleid tot meer merkbekendheid, maar ook tot leads via de landingspagina van de winactie. Om deze leads optimaal te benutten, hebben we een e-mailmarketing strategie uitgedacht. Zo voorzien we Rootzz-fans per e-mail van smakelijke content, mooie avonturen en tropische recepten. Community building noemen we dat!

Daarnaast hebben we ook video’s voor Rootzz of Nature gemaakt. Benieuwd?

het resultaat

  • 600+ e-mail leads
  • Een knallende campagne: on- en offline

Meer weten over dit project of ben je geïnteresseerd in wat wij voor je kunnen doen? Mail even naar Bernadette!

a.s.r.

1.300+

uitgaande kliks per maand

2.500+

betrokkenheidsacties per maand

15.000.000+

impressies per maand

de challenge

Hoe trekken we meer organisch verkeer naar het platform duurzaam wonen van a.s.r.? De uitdaging is om te zijn waar de doelgroep, mensen die bezighouden met duurzaam wonen, zich bevindt. En dat is in dit geval duidelijk: Pinterest. 📍 Dit socialmediaplatform wordt veel gebruikt door liefhebbers van huis en inrichting. En als het even kan: duurzaam! Daarom moet je aanwezig zijn in deze visuele zoekmachine en gebruikmaken van SEO om traffic te genereren naar de website.

De oplossing

Waarom Pinterest?

Good to know: op Pinterest is de concurrentie laag, zijn de volumes hoog en de advertentiekosten relatief laag. Met andere woorden: veel kansen voor a.s.r.! Aan ons de taak om het Pinterest-account in te richten met aantrekkelijke beelden en sterke copy.

Pintereststrategie

Wil je meer traffic genereren met Pinterest, dan moet je het zakelijke account op een strategische manier inzetten. Pinterest-SEO dus! Pinterest is net als Google een zoekmachine, dus lukraak pinnen zonder zoekwoordenonderzoek is een no go. De Pinterest-gebruiker is op zoek naar visuele inspiratie, ideeën en tips & tricks. En dat zie je terug in de zoekwoorden, die veel gecombineerd worden met bijvoeglijke naamwoorden, denk aan: milieuvriendelijke, duurzame, schone en groene.

Zoekwoorden binnen Pinterest

Dat geldt ook voor de zoekwoorden van a.s.r. duurzaam wonen. Juist! Visuele thema’s rondom wonen vragen om zoekwoorden als goede isolatie, onderhoudsvriendelijke tuin en duurzaam interieur. Dit soort relevante zoekwoorden verwerken we daarom in het profiel, de borden en alle pins van het Pinterest-account van a.s.r.

Het resultaat

Aan de hand van 60 bestaande en nieuwe blogs creëerden we meer dan 200 pins die met één klik doorverwijzen naar de blogs. Dankzij de zoekwoorden, actieve copy, aansprekende beelden en het mooie pin-template vergroten we de vindbaarheid in Pinterest en verleiden we de Pinterest-gebruiker om door te klikken naar de a.s.r. website. Met resultaat! 🎉

Samen met a.s.r. doet Goldfizh veel digitale marketing. Denk aan onder andere webteksten, campagneplannen, nieuwsbrieven, podcasts, animaties, explainers en social content. Meer weten over dit project? Stuur een mailtje naar annebel@goldfizh.nl! En lees ook de a.s.r. Vitality case.

Data Booster

de challenge

De uitdaging: een simpele en heldere huisstijl, voor een complex onderwerp. Aan ons de taak dus om Data Booster te voorzien van een gloednieuwe huisstijl, waaronder een dynamisch logo en een uitgesproken illustratiestijl. Omdat het gaat om een redelijk complex onderwerp, kwam het verzoek om de huisstijl juist simpel en helder te houden. Tegelijkertijd mocht de stijl uitnodigen en motiveren om deel te nemen aan de courses, én mocht het technologische karakter van het bedrijf niet ontbreken… Een mooie uitdaging dus!

De oplossing

Logo

We hebben een dynamisch logo ontworpen met twee hoofdelementen. Het eerste element is de cursor die van rechts naar links vliegt. De cursor is een referentie naar de online omgeving waarin de cursussen zich bevinden. Daarnaast suggereert de richting waarin de cursor vliegt een stijgende lijn met de progressie die je maakt met Data Booster.

Het tweede element is de letter B, de restvorm van de letter D! Je begint met de D van Data, dan komt de cursor (de online omgeving) om de hoek kijken en door middel van de cursussen stijg je op en maak je progressie. De vorm van een B blijft over. De data is een dus constant gegeven in het verhaal. De Boost maakt het speciaal.

Huisstijl

Helder, modern, een speels karakter en een vleugje tech. Aan deze kenmerken hebben wij de huisstijl kunnen toetsen. Het kleurenpalet is een mooie afspiegeling van deze waarden. Aan de ene kant hebben we ‘warm yellow’ en ‘bright sky blue’. Deze kleuren brengen enthousiasme, energie en creativiteit met zich mee. Perfect om de omgeving iets luchtiger en speelser te maken. Aan de andere kant hebben we een iets serieuzer palet, dat refereert naar de technologische en data kant van Data Booster. Modern en strak!

De typografie sluit mooi aan bij de eerder genoemde waarden. Voor het woordmerk hebben we namelijk gekozen voor een basis van Museo Moderno. Een geometrisch en modern font met een techy karakter. Dit lettertype komt op meerdere plekken terug in de branding voor een consistente look.

Voor de ondersteunende vormen hebben we gekozen voor het binaire systeem… Data! Dit bestaat uit enen en nullen, oftewel rechthoeken en cirkels. Deze vormen vormen ook de basis voor de illustratiestijl.

Illustratiestijl

De illustraties hebben een speels karakter en nodigen uit om deel te nemen aan de cursussen. De stijl zit tegen het ‘cartoony’ aan. Ze houden het algemene gevoel van de huisstijl luchtig en kunnen motiverend werken om door te gaan met leren.

Het resultaat

  • Een originele en uitgesproken brand identity
  • Knallende website met CX-design

Check het resultaat op databooster.io!

Meer weten over dit project of heb je eenzelfde soort uitdaging liggen? Mail dan even met onze topdesigner Jurr!

Pax Protection of Civilians

de challenge

Het PAX Protection of Civilians team vroeg Goldfizh om een nieuwe website te ontwikkelen waarin ze op een overzichtelijke manier hun onderzoeksdata kunnen presenteren én bezoekers van de website mee kunnen nemen in hun inspirerende verhaal. Database meets storytelling laten we maar zeggen. Kom maar op met die challenge!

De oplossing

Data analyse & wireframes

We zijn dit designtraject begonnen met een scherpe data analyse van de huidige website. Op basis daarvan hebben we een plan gemaakt en zijn we begonnen met het schetsen van de structuur van de website. Door agile te werken en deze wireframes snel te testen, konden we snel de belangrijkste obstakels tackelen.

Pixelperfect webelementen in een Components Library

Vanuit daar hebben we een uitgebreide components library opgezet in Figma. Kleur, lettertype en vorm zien we hier terug in pixelperfect webelementen. UX – én UI design dus. Op een strak grid hebben we alle webdesigns ontworpen, zodat we de hele website responsive hebben kunnen opbouwen.

UX/UI designs & SEO-proof webteksten

Een accessible en gebruiksvriendelijke website is natuurlijk een must voor Vredesorganisatie PAX. Aan #teamcopy de taak om de UX-webdesigns van #teamcxdesign in te vullen met toegankelijke en lekker leesbare SEO-proof webteksten in het Engels. Op een aan pagina’s zijn deze webteksten zelfs vertaald naar het Arabisch.

Het resultaat

  • Een te gekke nieuwe website voor vredesorganisatie PAX
  • Heldere storytelling voor soms taaie research data
  • Superduidelijk UX- en UI-design

Wil je meer weten over dit project? Neem dan contact op met Ruby!

a.s.r. Vitality

De challenge

De samenwerking tussen a.s.r. Vitality en Goldfizh startte begin 2019. Eind 2019 werd het nieuwe programma gelanceerd voor werkgevers, particulieren, adviseurs en intern personeel van a.s.r. Alles rondom digital marketing moest nog from scratch worden opgezet. En aan Goldfizh de vraag om daarbij te helpen. De gehele marketingstrategie werd uitgewerkt en uitgevoerd in samenwerking met het a.s.r. Vitality team. 

De oplossing

Campagne en content

We draaien online campagnes en maken relevante (SEO) content; van awareness tot conversie voor nieuwe a.s.r. Vitality klanten. Maar we richten ons met de campagnevoering ook op het behoud van bestaande klanten. Dit doen we voor zowel de B2C als B2B markt. We zijn continu bezig om de juiste boodschap, op het juiste moment via het juiste kanaal bij de doelgroep te brengen.

Zo haakten we met een van onze campagne in op de Olympische Spelen, draaiden we in 2021 een succesvolle acquisitie campagne rondom het thema ‘wandelen’ en door onze always on campagnestrategie stimuleren we met inhakende content ook de huidige gebruikers in de app om in beweging te blijven.

Voor die campagnes en content maken we ook dynamische video’s. Benieuwd naar dat resultaat?

Verbeteren klantreis

We zijn continu bezig met het doorvertalen van klantinzichten naar optimalisaties in de journey. Op deze manier blijft a.s.r. Vitality relevant voor de doelgroep en verbetert de klantreis voor gebruikers en werkgevers. Zo digitaliseren we onderdelen in de klantreis of voegen we een extra touchpoint toe. Alles voor de ideale beleving!

4K+

abonnees op Youtube

25+

60K+

views op de Instagram Reels

Meer weten over dit project of ben je geïnteresseerd in wat wij voor je kunnen doen? Mail even naar Jeske!