Goed UX design creëert een optimale gebruikerservaring met een product of service. UX staat voor user experience en draait volledig om functionaliteit en structuur binnen design. Dat is direct het belangrijkste verschil met UI design. user interface design gaat namelijk veel meer over esthetiek terwijl een goed design vanuit UX perspectief vooral intuïtief is. UX design zorgt ervoor dat de gebruiker soepel door jouw app, website of portal beweegt. Clicks dus! #TeamCX staat voor je klaar om dit te fixen.
Wat is UX design?
Een goed UX design verbetert de gebruikerservaring van een klant op jouw website, app of platform. Onze UX designers zijn dus vooral bezig met de functionele kant van design. Een app, website of portal kan er mooi uitzien, maar als niemand het begrijpt is je design alsnog waardeloos. Daar liggen dus kansen! Bij UX design denken we na over de complete flow van de gebruiker. UX design gaat hand in hand met UX copy. Denk hierbij aan de teksten in buttons, call-to-actions en headers. Wekt het de juiste emoties op? En blijft je klant gebruik maken van je app? Allemaal waardevolle informatie die bijdraagt aan de optimale user experience. Meer weten over wat UX copy inhoudt? Check het hier!
Onze laatste UX cases
Gezond.nl
HUISSTIJL
UXUIDESIGN
VISUAL DESIGN
UX-design en complete brand identity voor medisch platform gezond.nl
PAX Protection of Civilians
UXUIDESIGN
WEBDESIGN
WEBTEKSTEN
Storytelling en data samenbrengen op nieuwe teamwebsite voor PAX
ImpressiveGreenApple
CUSTOMER EXPERIENCE
UX DESIGN
WEBTEKSTEN
De nieuwe digitale klantreis van ImpressiveGreenApple brengt jou naar die nieuwe baan
Zo werken we aan jouw UX design
Stap 1
Let’s talk!
Voordat we beginnen met het design, gaan we eerst met je in gesprek. Wat wil je bereiken met je website, app of portal én hoe wil je dat dit eruit gaat zien? Vervolgens kijken we naar je product. Waar lopen jouw gebruikers tegenaan? En hoe kunnen we de functionaliteit hiervan verbeteren? Bij user experience design kijken we dus naar de volledige klantreis.
Stap 2
Doelgroepanalyse
De meeste UX trajecten bij Goldfizh starten met het in kaart brengen van de doelgroep. Het uitwerken van een De meeste UX trajecten bij Goldfizh starten met het in kaart brengen van de doelgroep. Het uitwerken van een customer journey kan hierbij helpen.
Stap 3
Sitestructuur & wireframes
Vervolgens kijken we nauwkeurig naar de sitestructuur van het product: het fundament van een optimale user experience. Het UX-designproces start vervolgens met het maken van wireframes. Hierin tekenen we op een schetsmatige manier de lay-out van het product uit.
Stap 4
Design system & components library
Hierna geven we de wireframes letterlijk en figuurlijk kleur op basis van een nieuwe of bestaande stijl. We werken een components library of design system uit waarin alle bouwstenen te vinden zijn waarmee we ons product kunnen gaan opbouwen.
Stap 5
UX research: testen!
Deze volledige werkwijze proberen we zo agile mogelijk uit te voeren. Dat betekent testen, testen en nog eens testen! UX research doen we met echte gebruikers. Inzichten voor verbeteringen passen we vervolgens weer toe in de UX designs. Zo creëer je een agile cirkel waarin we onze designs blijven optimaliseren en zo maken we van elke website, app of portal een gestroomlijnd eindproduct.
4 redenen om te investeren in UX design
- Maakt jouw online kanalen gebruiksvriendelijk en intuïtief
- Merkbeleving wordt steeds belangrijker om onderscheidend te blijven
- Een verbeterde user experience draagt bij aan hogere conversie
- Geoptimaliseerde UX copy kan zorgen voor een hogere Google positie
Meer weten over UX design?
UX design kan jou een betere klantbeleving en conversie opleveren. Doen dus! Ben je benieuwd hoe wij je kunnen helpen bij een UX-vraagstuk? Stuur dan eens een mailtje naar UX Lead Ruby! Ze denkt graag met je mee.