ImpressiveGreenApple
Scroll down to read more
De nieuwe digitale klantreis van ImpressiveGreenApple brengt jou naar die nieuwe baan
Klant
ImpressiveGreenApple
Products
huisstijl,
social media content,
ux design,
webdesign
Op zoek naar een nieuwe baan of traineeship waarin jij je kan ontwikkelen als (young) professional? Dan ben je bij ImpressiveGreenApple aan het juiste adres. Al zo’n dertig jaar lang is ImpressiveGreenApple dé specialist op het gebied van staff & office support, campus recruitment en werving & selectie in andere vakgebieden.
Het afgelopen jaar heeft ImpressiveGreenApple hard gewerkt aan het digitaliseren van hun dienstverlening. In dat traject vroegen zij Goldfizh om een digitale journey te ontwerpen voor hun kandidaten en opdrachtgevers. Deze digitale klantreis vormt het fundament voor de gloednieuwe recruitment website.

de challenge
Van young professional tot ervaren carrièretijger en opdrachtgevers in allerlei soorten en maten: de dienstverlening van ImpressiveGreenApple spreekt verschillende doelgroepen aan. De grote uitdaging in dit project was dan ook om de ideale ‘recruitment journey’ uit te werken die past bij de uiteenlopende doelgroepen van ImpressiveGreenApple.

de oplossing
De ideale klantreis
Om een nieuwe digitale klantreis te ontwerpen, hebben we samen met de klant alle doelgroepen in kaart gebracht. Door in te zoomen op deze kandidaten en opdrachtgevers, hebben we uiteen kunnen zetten hoe de huidige klantreis verloopt, waar de frustraties liggen in huidige journey en welke behoeftes er zijn om deze te verbeteren. Met de inzichten uit deze UX research, hebben we flows en requirements opgesteld die het fundament vormen voor de nieuwe website.


Gloednieuwe recruitment website
Op de nieuwe recruitment website staan de vacatures van ImpressiveGreenApple natuurlijk centraal. Daarom was een slimme integratie met een nieuw recruitmentsysteem essentieel. Voor de integratie van dit ATS en de bouw van de website hebben we samengewerkt met onze partner Direct Impact. Door onze expertises te bundelen, komen stijl en functionaliteit in het eindresultaat naadloos samen.

Een huisstijlopfrissing in appeltjesgroen
Zeg je ImpressiveGreenApple, zeg je natuurlijk… Juist: appeltjesgroen! Deze kleur zorgt voor die herkenbare basis die een goede brand identity nodig heeft. De tint laat zich bovendien graag combineren met een palet aan warme ‘neutrals’ die zorgen voor een rustig geheel. Als tegenhanger zochten we een uitgesproken klassiek font dat helemaal past bij deze tijd. Serif for web? We like! Ten slotte ontwikkelden we speciaal voor de nieuwe website een speelse vormentaal. Deze zie je terugkomen in verschillende webcomponenten, zoals headers, buttons en fotokaders maar leent zich ook goed voor andere creatieve uitingen.

Optimaal ranken op Google
Om de website goed te laten scoren op Google, hebben we verschillende geoptimaliseerde landingspagina’s ingericht. Dit hebben we gedaan door bijvoorbeeld bepaalde vakgebieden uit te lichten op een eigen pagina. Daarnaast hebben we ervoor gezorgd dat op alle pagina’s vlotte SEO-proof webteksten te lezen zijn in een tone-of-voice die past bij de doelgroep.

Contentmigratie & inrichting CMS
Een mooie website is niks zonder goede content. Daarom hebben we met een redirects plan ervoor gezorgd alle oude pagina’s een bestemming hebben gekregen op de nieuwe website. Daarnaast hebben we in het Contentful CMS alle SEO-webteksten en eigen fotografie geüpload. Het eindresultaat? Check de website op www.impressivegreenapple.nl


het resultaat
- Een nieuwe brand identity, gericht op jong talent.
- Een gloednieuwe, gebruiksvriendelijke website.
- Geoptimaliseerde SEO en goed vindbare pagina’s.
Is het tijd om jouw klantreis te optimaliseren of is jouw website toe aan een fris jasje? Wij helpen je graag! Stuur dan een mailtje naar UX lead Ruby via ruby@goldfizh.nl.