SUSA
Scroll down to read more
huisstijl en positionering voor 75e verjaardag studentenuitzendbureau SUSA
Klant
SUSA
Products
campagneplan,
fotografie,
huisstijl,
seo,
tone of voice,
webdesign,
webteksten
Studentenuitzendbureau SUSA gelooft in de kracht van studenten. Daarom helpt SUSA studenten om het maximale uit je studententijd te halen. Want je studententijd is immers de mooiste tijd van je leven, toch?
Door samen te werken met grote organisaties zoals ABN AMRO en Nationale Nederlanden, biedt SUSA studenten een goedbetaalde bijbaan waarin je flexibel kunt werken én ervaring kunt opdoen die mooi staat op je cv. En met al 75 jaar ervaring in het werken met studenten weten zij precies hoe ze studenten kunnen aantrekken en hoe je een optimale werkrelatie inregelt. Hoe dan?! Nou, studenten die ingeschreven staan bij SUSA werken via een poolconcept. Hiermee kun je als student iedere week aangeven wanneer je wilt werken en hebben werkgevers altijd beschikking over een gemotiveerde pool studenten. Win-win!

De challenge
In 2022 viert SUSA haar 75 jaar bestaan en daarom vroeg het studentenuitzendbureau Goldfizh om mee te denken over hoe we SUSA kunnen positioneren anno 2022. Dat betekent de huisstijl opfrissen, nieuwe webteksten schrijven met een passende tone of voice en SUSA klaarmaken voor de student van nu!


De oplossing
Huisstijl & website
Om dit traject goed te starten zijn we begonnen met vragen stellen: wat is de geschiedenis van SUSA precies en welke brand elements behouden we voor de nieuwe guiding principles? Aan de hand hiervan hebben we de huisstijlgids ontwikkeld.
In deze gids staat het gebruik van kleuren, lettertypes, vormen, webelementen en fotografie uitgelegd. Dit vormt de basis voor alle producten die hierna worden gemaakt. Één van de belangrijkste producten is de website. In samenwerking met #teamcxdesign hebben we binnen het bestaande grid alle webdesigns ontworpen.

Tone-of-voice & webteksten
Vervolgens heeft #teamcopy ervoor gezorgd dat alle teksten naadloos aansluiten bij de vernieuwde tone of voice van SUSA. Deze tone of voice past precies bij de flexibele studenten van nu: SUSA presenteert zich als de studentikoze huisoudste die zorgt dat alles goed geregeld is.
Brand video & fotografie
Om het plaatje compleet te maken, is #teamvideo op pad gegaan om een brand video en nieuwe fotografie te schieten. Voor op de website, maar ook op hun socialmediakanalen en interne systemen, zodat het hele merk SUSA de nieuwe stijl leeft.

Het resultaat
Het eindresultaat is er zeker één waar we trots op zijn. Een frisse, nieuwe huisstijl waarin je direct het vertrouwde SUSA herkent. Check de nieuwe website op susa.nl!
Ook aan de slag met design, strategie, tone of voice of huisstijl voor jouw merk? Stuur dan een mailtje naar Martijn!