Jan
Scroll down to read more
Jij bent de chef: een product campagne voor Jan
Klant
Jan
Products
animatie en motion design,
display advertising,
pinterest,
social media content
Al meer dan 25 jaar bakt Jan ambachtelijke pannenkoeken volgens grootmoeders recept. En genieten van Jan kan geheel zonder stress en geknoei, want eieren, meel of melk heb je niet nodig!
Naast de welbekende pannenkoeken en poffertjes, heeft Jan nog meer producten aan het assortiment toegevoegd. Wat dacht je van flammkuchen-, taart, blader- én pizzadeeg? Gewoon te vinden in het versvak van de supermarkt. Smullen maar!

De challenge
Denk je aan Jan, dan denk je automatisch toch vaak aan pannenkoeken. En daar moet verandering in komen: want Jan maakt nog veel meer heerlijke producten! In de campagne lichten we het pizza-assortiment uit. Deze bestaat uit de minipizza’s, het ronde pizzadeeg en de pizzakit. Vooral deze laatste zetten we extra in de spotlight. Aan ons de vraag om hier een product campagne voor te ontwikkelen!


De oplossing
Een productcampagne
Om het pizza-assortiment uit te lichten, hebben we een productcampagne ontwikkeld. De boodschap? ‘Jij bent de chef, met Jan!’. Het doel? Laten zien hoe gemakkelijk, divers én lekker de pizzakit is. De middelen van de productcampagne:
Productanimatie
De basis van de productcampagne is de productanimatie. Hierin komt niet alleen de overheerlijke pizza duidelijk naar voren, ook de boodschap die Jan mee wilt geven staat centraal. De pizzakit is namelijk niet alleen héél lekker, maar ook makkelijk klaar te maken en aan te passen naar je eigen smaak. Aan ons de taak om op basis van de nieuwe huisstijl van Jan een animatiestijl te ontwikkelen, die past bij het merk én de aandacht trekt. De animatie is opgeleverd in verschillende lengtes en formaten, om voor elk platform een passende animatie te hebben.
Display bannering & rich media
Op basis van de animatiestijl hebben we de display banners en rich media ontworpen
Social advertenties
Naast de productanimatie, hebben we ook stilstaande visuals ontwikkeld voor Pinterest. Deze worden zowel organisch als betaald ingezet.
Flyer
Naast alle online middelen, wilde Jan ook offline awareness creëren. Hiervoor hebben we een flyer ontwikkeld, die samen met alle overheerlijke producten terug te vinden was in een goodiebag. Deze goodiebag werd verkocht op de huishoudbeurs.

Het resultaat
- We hebben een animatiestijl op basis van de nieuwe huisstijl ontwikkeld;
- Vervolgens een productanimatie gemaakt;
- En op basis daarvan een doorvertaling gemaakt naar social ads, display banners, rich media en een flyer!