Een creatief concept, conceptdesign, conceptontwikkeling of concepting: kies vooral zelf een term. Hét leukste onderdeel van digitale marketing. Bij concepting gaan we creatief brainstormen, gekke ideeën op tafel gooien en rare vragen stellen. “Als jullie bedrijf een drankje zou zijn, wat voor drankje is dat dan?”
Wat is concepting volgens ons?
Een concept laat zich letterlijk vertalen naar ‘een idee’. Deels waar, maar het gaat juist veel verder dan dat! Conceptdesign is de uitwerking van een marketingstrategie naar vorm, inhoud en uitingen. Hoe gaan we een huisstijl visualiseren en hoe zetten we deze stijl consequent in?
Een creatief concept is eigenlijk veel meer het ontwikkelen van een thematiek rond een bedrijf of merk. Zo’n thema kunnen we ook weer uitwerken naar een verhaal. Concepting helpt zo om een merk haar waarde, visie en missie te laten uitdragen.
onze laatste projecten
GreenPan
COMMERCIAL
CONCEPT DESIGN
VIDEO
Creatieve videocampagne The Cookware Company: voor een PFAS-vrije wereld
Soorten conceptdesign
Conceptdesign vindt op verschillende niveaus plaats. Het kan ingezet worden als een paraplu waar onderdelen van een bedrijf onder vallen. Of als een los plan voor bijvoorbeeld een campagne. Goldfizh maakt creatieve conceptdesigns voor:
Zo bouwen we jouw conceptdesign
We maken het conceptdesign altijd volgens een paar stappen, waar we jouw hulp bij nodig hebben. Zo doen we dat:
- Wie is de doelgroep? Door samen wat vragen te beantwoorden, krijgen we een beter beeld wie de doelgroep voor je bedrijf is.
- Wat is de boodschap? Wat is het effect dat je wilt hebben op je doelgroep?
- Welk medium gebruiken we? We gaan kijken welke vorm het beste bij de boodschap en de doelgroep past.
- Het conceptdesign uitwerken. Met alle verzamelde informatie kan het creatief concept uitgewerkt worden.
- Final check. Iedereen tevreden en blij met de uitkomst? Mooi zo!
Onze creatives en marketeers denken graag met je mee! Stuur een berichtje naar Ruby!