• Expertises
  • Cases
  • About
  • Contact
  • Expertises
  • Cases
  • About
  • Contact
More pages
Studio Goldfizh Digital Change Careers Interim Blogs
Find us at

Tractieweg 41K

3534AP Utrecht

Follow us
Instagram LinkedIn
Skip to content

Let’s team up!

Cases

KLM

Scroll down to read more

Optimalisatie en automatisering van HR self-service processen bij KLM

Klant

KLM

Products

ux design

De backoffice van KLM krijgt regelmatig met diverse HR aanvragen te maken: ouderschapsverlof, het wijzigen van contractpercentages of medewerkers die meer/minder willen werken. Het huidige systeem was beperkt en verouderd, waardoor het verwerken van deze HR-requests ontzettend veel tijd kostte. En dat is zonde!

Enter onze UX-lead Ruby, die samen metbinnen een dedicated scrum team heeft gewerkt aan het optimaliseren van deze self service processen én aan het automatiseren van mutaties in het systeem. Lees hier hoe ze dat deed en welke resultaten het heeft opgeleverd!

de challenge 

KLM vroeg ons om het voor KLM-medewerkers makkelijker te maken snel zelf hun HR-zaken te regelen. De gehele user experience van de self-service processen moest dus verbeterd worden! Hier komt de expertise van Ruby heel goed van pas. Als UX-designer is zij de schakel tussen eindgebruikers, analisten, stakeholders en developers. 

Bron: KLM

de oplossing

UX research & design

Ruby heeft samen met haar team de HR self-service processen voor de medewerkers van KLM naar een hoger niveau getild. Hoe? Door het uitvoeren van UX-research, het ontwerpen van responsive webdesigns en, het ontwikkelen van prototypes. En dat alles met én een bak ervaring, creativiteit en enthousiasme.

Agile werken

Om deze complexe processen succesvol te ontwikkelen, hebben we gewerkt volgens gekozen voor deeen Agile aanpak. Samen met de betrokken stakeholders, het team en de business hebben we bepaald wat er opgeleverd gaat worden in de MVP en hoe dit vervolgens kon worden geoptimaliseerd. Door te werken met korte iteraties en door veel te testen, hebben we gezorgd voor snelle en hoogwaardige opleveringen van onze producten.

Progress

We kunnen vol enthousiasme melden dat er al twee HR self-service processen volledig geoptimaliseerd zijn en er hard gewerkt wordt aan een derde proces. Zo kunnen KLM-piloten nu bijvoorbeeld gebruikmaken van een geavanceerd formulier voor structurele contractwijzigingen en. Bovendien staat er binnenkort een dashboard op de planning, speciaal ontworpen voor managers en planners, waarmee managers en plannersze HR-verzoeken snel en efficiënt kunnen beoordelen.

het resultaat

  • Introductie van het ‘structurele contractwijziging’-formulier voor KLM-piloten.
  • Implementatie van het ’tijdelijke contractwijziging’-formulier voor KLM Cabin Crew.
  • Lancering van een geïntegreerd dashboard waarmee managers en planners moeiteloos HR-verzoeken kunnen beoordelen.

Ook klaar om gas te geven?

Let’s go!

We hebben een enthousiast team in de startblokken staan om jouw klantervaringbrand naar nieuwe hoogten te tillen. Stuur Ruby een berichtje!

  • LinkedIn

Deze collega's werkten mee op dit project

Ruby

UX Lead

Ruby van den Broek

UX Lead

Hungry for more?

Nieuwsgierig geworden? Laat een berichtje achter!

    Copywriting
    • SEO
    • Webteksten
    • Tone of voice
    • Nieuwsbrief
    Marketing
    • Campagneplan
    • Data analyse
    • Marketing Automation
    • Advertising
    Customer Experience
    • Kanaalstrategie
    • Tech
    • UX/UI Design
    • Voice Technology
    Design
    • Huisstijl
    • Illustratie
    • Social media content
    • Visual Design
    Video
    • Explainers
    • Interactieve video
    • Animatie/motion
    • Podcast
    Interim

    Tractieweg 41K, 3534 AP Utrecht | privacy statement & algemene voorwaarden

    Tractieweg 41K, 3534 AP Utrecht
    Privacy statement & Algemene voorwaarden