Allseas
Scroll down to read more
Dare to pioneer: employer brand campagne voor Allseas
Klant
Allseas
Products
campagneplan,
fotografie
Allseas is één van ‘s werelds leidende offshore bedrijven. Ze is pionier in het ontwerpen, ontwikkelen en uitvoeren van grote, complexe offshore projecten. Denk aan het plaatsen van transformatorstations voor windmolenparken en het leggen van pijpleidingen over de bodem van de zee.
What else? Allseas beschikt over het grootste werkschip ter wereld met een uniek liftsysteem om topsides (bovenbouwconstructies) en jackets (onderbouwconstructies) van offshore platforms uit zee te halen en nieuwe te plaatsen. Ook plaatsen ze systemen in rivieren om afval te verzamelen. Eén ding is duidelijk: Allseas is een bedrijf met een uniek verhaal!
de challenge
De uitdaging? De employer branding verbeteren! Allseas merkte dat ze nog stappen kon maken op het gebied van online marketing. Met haar unieke merkverhaal wilde ze meer personeel aantrekken én de online aanwezigheid te versterken. We hebben onze kennis en expertise bij elkaar gebracht om een toffe campagne te ontwikkelen!
de oplossing
employer branding
Om Allseas online beter zichtbaar te maken en zo de juiste mensen aan te trekken, hebben we een employer branding en social strategie opgezet. De employer branding draait om de visie van Allseas: dare to pioneer! Allseas staat namelijk als koploper binnen de maritieme sector bekend om haar pioneerschap.
De employer branding hebben we ingezet door middel van een grootschalige campagne. Hiervoor hebben we de volgende elementen ontwikkeld:
brand video
Voor de awerenesslaag hebben we een brandvideo ontwikkeld die de werkzaamheden van Allseas visualiseert. In alles wat Allseas doet is ze vernieuwend en maakt ze gebruik van eigen ontwikkelde technologie. Dit sluit naadloos aan op de visie dare to pioneer. Dat hebben we terug laten komen!
employer stories
In de overwegingslaag hebben we gefocust op de medewerkers van het bedrijf. We hebben op vijf verschillende collega’s van Allseas ingezoomd die elk werkzaam zijn binnen een specifieke sector. Door middel van de video’s krijgt de doelgroep een compleet beeld van Allseas als werkgever. In de actievatielaag hebben we de gemotiveerde kijkers van de brand video’s geretarged met vacatures op meta en LinkedIn.
fotografie
Om de campagne op te volgen, hebben we tijdens de verschillende filmdagen een fotografie beeldbank ontwikkeld om advertenties te kunnen maken die aansluiten bij de eerder gemaakte video’s. Daarnaast wordt deze beeldbank ook ingezet voor verschillende online en printuitingen.
het resultaat
- We hebben eerst de campagnestijl ontwikkelt;
- Vervolgens een brand video en 5 employer stories gemaakt;
- En dit alles verwerkt in een employer branding campagne.
Uiteindelijk hebben we met behulp van campagnevoering en de inzet van duurzame middelen de naamsbekendheid van Allseas vergroot en de associatie met de pionieridentiteit versterkt. Ook hebben we potentiële werknemers gestimuleerd tot waardevolle interactie en merkvoorkeur door ze te targeten met openstaande vacatures bij Allseas.
