Frisse Blikken
Scroll down to read more
frisse wind in de zeilen: een uitgesproken brand identity voor Frisse Blikken
Klant
Frisse Blikken
Products
huisstijl,
ux design,
visual design,
webdesign
Met een ondernemende mindset en aanstekelijke energie helpt Frisse Blikken organisaties te veranderen, vernieuwen en versnellen. Zij zetten bedrijven in beweging en zijn niet bang om het anders te doen.
De challenge
De groei van het bedrijf Frisse Blikken zorgde ervoor dat de huidige stijl van Frisse Blikken achterbleef op de nieuwe propositie. Daarnaast was er veel behoefte aan consistente en duidelijke richtlijnen. Dus, tijd voor vernieuwing! Het doel? Frisse Blikken neerzetten als een sterk merk met een consistente visuele identiteit. Verfrissend en met het zelfvertrouwen van een gevestigde partij. Challenge accepted!
De oplossing
Merk- & stijlsessie
Tijdens een merk- en stijlsessie brachten we de wensen en behoeften van Frisse Blikken in kaart. We trekken de onderdelen van de huisstijl los: kleur, typografie, vorm, illustratie en fotografie. Wat straalt het merk nu uit? Wat past wel en wat past niet? Check. Deze interactieve sessie gaf ons alle input die we nodig hadden om van start te gaan met de nieuwe huisstijl.
De opdracht was duidelijk: de stijl moest simpel en modern zijn, maar met krachtige contrasten. Zelfverzekerd en impactvol, maar toch bescheiden en nuchter. Jong en fris, maar wel ervaren experts. Let’s go!
Huisstijl
Met deze input gingen we terug naar de tekentafel. De herkenbare kleur groen bleef, maar kreeg een update. Een opvallende verandering is het toevoegen van de donkerblauwe kleur. Dit gedurfde contrast geeft een krachtige en zelfverzekerde uitstraling. We voegden deze kleuren samen met een elegant lettertype dat hier en daar op onverwachte plekken afbreekt. Verrassend en toch professioneel!
Ook brachten we duidelijke richtlijnen aan voor iconen en fotografie. Door middel van fotografie en een simpele vormentaal zetten we de werknemers bij Frisse Blikken in het middelpunt. Tenslotte zijn zij het hart van het bedrijf! Deze vernieuwde huisstijl is herkenbaar, maar sluit nu naadloos aan bij de aangescherpte propositie van Frisse Blikken.
Brandbook
Om consistentie in de communicatie van Frisse Blikken te waarborgen, hebben we alle elementen van de nieuwe huisstijl vastgelegd in een brandbook. Hierin staan regels, richtlijnen en concrete voorbeelden van communicatie-uitingen. Consistentie is een belangrijke voorwaarden als je wilt bouwen aan een sterk merk.
Het resultaat?
- Een verfrissende en uitgesproken brand identity;
- Een uitgebreid brandbook;
- Uitwerkingen voor presentaties, social posts en campagne materialen;
- Verschillende webdesigns als uitgangspunt voor de nieuwe website.
Kan jouw bedrijf ook een frisse rebranding gebruiken? Neem dan gerust contact met ons op.