8 november 2022
Gen Z en Gen Alpha, kortweg iGen: het grootste gedeelte van deze generatie zit nog in de schoolbanken, maar toch drukt ze al een groot stempel op de wereld. Hun verwachtingen en bewegingen zijn de nieuwe norm. Wil je relevant blijven als merk? Pas je dan maar snel aan aan de behoeften van deze generatie. Bij Goldfizh werken we veel samen met iGen. Nee, we zijn iGen! Hier vertellen we je wat iGen is, hoe iGen denkt en hoe je met iGen werkt. We are iGen, let us introduce ourselves!
Laten we beginnen bij de vraag: wat definieert een generatie? Vroeger was dat simpel: mensen die in dezelfde tijd opgroeiden, ontwikkelden dezelfde normen en waarden, houding en gedrag. Pakweg iedere vijftien jaar ontstond er een nieuwe generatie, met ieder z’n eigen karaktertrekken. Tegenwoordig volgen de generaties elkaar sneller op, en is er een nieuwe doorslaggevende factor: tech, of course!
Maar waar begint Gen Z dan? En wanneer gaat het precies over in Gen Alpha? Zelfs Google heeft hier geen duidelijk antwoord op. We spreken dus vaak van iGen: de generaties die technologie leven. iGen begint ongeveer rond de millenniumwisseling, na de opkomst van het internet. Deze generatie kan zich geen offline wereld meer voorstellen. Het zijn digital natives. Technologie is onze tweede natuur en we spreken vloeiend digitaal.
Technologie heeft een grote invloed op het denken en gedrag van iGen. Waaraan je dat merkt? We zetten de belangrijkste eigenschappen van deze generatie voor je op een rijtje:
Wil je je bedrijf helemaal klaarstomen voor de toekomst? Lees dan ons uitgebreide onderzoek en kom alles te weten over iGen!