Share

Future of Search: zó geeft AI de toekomst van SEO vorm.

29 mei 2024

Google verandert in een AI-chatbot, TikTok ontwikkelt zich als visuele zoekmachine, user generated content wordt meer op waarde geschat en mensen vragen steeds meer aan LLM's als ChatGPT. Kortom: het SEO-landschap verandert. Wat betekent dit voor je content? Wat betekent dit voor je leadgeneratie? En wat betekent dit voor je algehele marketingstrategie? In onze whitepaper 'Future of Search' lees je er alles over!

Hidde Zwiers
hidde@goldfizh.nl

Dit leer je over de Future of Search:

Onze whitepaper behandelt de volgende onderwerpen:

  • De evolutie van zoekmachines en de uitdagingen van SEO;
  • De impact van generatieve AI op zoekgedrag en contentcreatie;
  • Nieuwe algoritmes en richtlijnen van Google zoals E.E.A.T. en de Helpful Content Update;
  • De invloed van Generatie Z op zoekgedrag en SEO;
  • Praktische stappen voor een toekomstbestendige zoek- en marketingstrategie.

Waarom is de future of search zo belangrijk?

Vele organisaties en merken zijn voor een (groot) deel afhankelijk van Google. Het levert veel verkeer, leads en naamsbekendheid op. Maar met de aankondiging dat Google een AI-chatbot wordt, gaat dit spel flink veranderen. De eerste onderzoeken tonen aan dat merken die vol op SEO hebben ingezet wel eens 75% van hun verkeer kunnen verliezen.

Hoe blijf je dan wél relevant voor je doelgroep? Hoe blijf je ze wél bereiken met je content? En hoe overtuig je ze om wél met je in gesprek te gaan? Hiervoor zijn meerdere manieren. En welke het beste bij jouw merk aansluit, leer je in onze whitepaper.

Meer weten over deze story?

Hidde vertelt je graag meer over dit onderwerp.

Mail naar hidde@goldfizh.nl
Hidde Zwiers
Content lead