Arts en Zorg
Scroll down to read more
Een duidelijke en herkenbare corporate website voor Arts en Zorg
Klant
Arts en Zorg
Products
fotografie,
huisstijl,
seo,
social advertising,
social media content,
tone of voice,
ux design,
webdesign,
webteksten
Goede en bereikbare zorg voor iedereen: dat is de missie van Arts en Zorg. Door kwalitatieve huisartsenzorg te combineren met innovatieve projecten, groeiden zij de afgelopen tien jaar uit tot de grootste eerstelijns zorgorganisatie van Nederland. Petje af!
Arts en Zorg heeft tientallen gezondheidscentra en huisartsenpraktijken door heel Nederland en doet daarnaast zorg in opdracht, zoals asielzoekerszorg en arrestantenzorg. Zorg met maatschappelijke waarde dus! Daarnaast focust deze ambitieuze zorgorganisatie zich ook op online zorgoplossingen. Zo zijn Gezond.nl (check deze case!), VitaalBank én DocLine namelijk belangrijke onderdelen binnen de online zorg van Arts en Zorg.

De challenge
B2B én B2C, fysieke zorg én digitale oplossingen, eigen zorg én zorg in opdracht… Je hoort het: Arts en Zorg kan als organisatie soms best complex overkomen. Om een sterke, eenduidige identiteit op te zetten, is ons team aan de slag gegaan met een uitgebreid rebranding traject. De uitkomst? Een professionele huisstijl, beeldtaal, tone of voice én een nieuwe corporate website… De hele rambam!

De oplossing
Huisstijl
Bij het ontwikkelen van de nieuwe huisstijl voor Arts en Zorg hebben we samen met de klant een nieuwe propositie uitgewerkt. Tijdens dat proces hebben we een aantal kernwaarden gedefinieerd die de basis vormen voor de nieuwe brand identity. Zo krijg je direct een open en persoonlijk gevoel bij de designs en zorgen de moderne elementen voor een toekomstgerichte en vakkundige uitstraling. De frisse kleur groen was al een herkenbaar Arts en Zorg-element. We hebben deze aangevuld met zachte tinten om nadruk te leggen op het zachte, persoonlijke karakter van Arts en Zorg. Een toegankelijk sans serif font geeft de moderne look en een eigen vormentaal maakt het geheel herkenbaar Arts en Zorg.

Corporate website
Op de corporate website van Arts en Zorg schudden UX en branding elkaar de hand. Om elk onderdeel van Arts en Zorg een goede plek te geven op de website, hebben we verschillende customer journeys uitgetekend. Bij elke doelgroep hebben we gekeken naar de behoeftes van de gebruiker en daarbij een logische klantreis uitgewerkt. Op die manier werkt de corporate website voor iedereen: of je nu een patiënt bent die op zoek is naar het adres van een praktijk of een huisarts die op zoek is naar ondersteuning bij de administratie. Daarnaast hebben we de nieuwe visuele identiteit consistent doorgetrokken in de webdesigns. Zo hebben we de vormentaal creatief doorgevoerd in de headers en in de footer en springen de groene buttons er lekker uit. Nice!



“De grootste uitdaging bij het ontwerpen van de corporate website was de paginastructuur. De veelzijdigheid van Arts en Zorg, met zowel de B2C kant als de B2B kant, moest op een logische manier terugkomen in de navigatie.”
Ruby van den Broek, UX Lead
Het resultaat
- Een goedgevulde brand guide met daarin alle richtlijnen rondom de huisstijl.
- Een professionele corporate website waarin alle doelgroepen worden bediend.
- Een database vol met beeldmateriaal waardoor je nooit meer stock hoeft te gebruiken.
Meer weten over dit project of ben je geïnteresseerd in wat wij voor je kunnen doen? Mail even naar Esmee of vul het formulier hieronder in!
