Share

Deze keywords en topics hebben veel zoekvolume op TikTok.

2 mei 2024

Google is niet langer het primaire zoekplatform voor alle zoekopdrachten. Een groot onderzoek van Rise at Seven: ‘Search is Changing Report’ stelt dat TikTok en YouTube in bepaalde niches en industrieën dominanter zijn geworden. Vind hier de belangrijkste uitkomsten en inzichten uit dit onderzoek en ontdek op welke keywords veel volumes zitten op TikTok.

Maud Haagsma
maud@goldfizh.nl

Bekijk hier het gehele rapport van Rise at Seven.

Zoekvolume TikTok per branche

Reisindustrie

Met #TravelTok dat momenteel 14,7 miljard stijgende weergaven heeft, gaan gebruikers duidelijk naar TikTok voor een scala aan reis zoekopdrachten.

Mode-industrie

Er zijn 503% meer zoekopdrachten op TikTok dan op Google voor mode-zoekwoorden.

Schoonheidsindustrie

Zoekopdrachten voor ‘make-up’ zijn 238% hoger op TikTok in vergelijking met Google.

Automotive

De zoekopdracht ‘automotive’ is nu officieel groter op TikTok dan op Google.

Financiële industrie

Gebruikers gaan naar TikTok voor advies over het besparen van geld. De reden hiervoor is dat het jargon door iemand in korte video’s wordt uitgelegd.

Woningindustrie

TikTok heeft bijna 1 miljoen meer zoekopdrachten voor huis gerelateerde zoekwoorden dan Google.

Gaming

TikTok heeft meer dan 7 miljoen meer Nintendo-gerelateerde zoekopdrachten dan Google.

Technologie

TikTok heeft bijna 123 miljoen meer zoekopdrachten dan Google voor ‘iPhone’.

Aan de slag met TikTok SEO of short video-strategie? Let’s go!

Wil jouw organisatie ook aan de slag met TikTok SEO? Neem dan vooral even contact op met ons. Dan helpen we je verder!

Meer weten over deze story?

Maud vertelt je graag meer over dit onderwerp.

Mail naar maud@goldfizh.nl
Maud Haagsma
Contentmarketeer