WiPlay

De challenge

Als nieuwkomer op de Nederlandse markt was het onze taak WiPlay onder de aandacht te brengen bij gezinnen, starters en bedrijven die op zoek zijn naar een (sportief) uitje. De uitdaging was niet alleen om nieuwe bezoekers te trekken voor BattleKart, maar ook om WiPlay te positioneren als hét centrum voor sportieve activiteiten in Beusichem.

De oplossing

Concept & branding

We ontwikkelden een brand guide met een energiek, speels en enthousiast karakter die voor een eenvoudige maar sterke uitstraling zorgt. De opvallende symbolen in het logo staan voor ‘we – love – (to)play’. Aan de hand van deze guide, creëerden we templates voor social media, maakten we animaties voor in de video’s én gaven we de website een frisse look.

Marketing (lancering) strategie

Met de marketingstrategie was het doel WiPlay te introduceren op de Nederlandse markt en tegelijkertijd het nieuwe spel BattleKart te lanceren onder de nieuwe doelgroep. Deze bestaat uit B2C (jonge kids, ouders met kids, studenten en starters) en B2B (denk aan bedrijfsuitjes). 

De marketingstrategie was verdeeld in twee fasen: 

  1. Het opbouwen van bekendheid als multi-activity center in de regio Beusichem.
  2. Het activeren van consumenten en bedrijven die actief op zoek zijn naar wat WiPlay te bieden heeft.

Campagnevoering

Vanuit de marketingstrategie maakten we een campagne. Het doel? Bouwen aan naamsbekendheid en het stimuleren van ticketverkoop. We hebben hiervoor online en offline kanalen, lokale SEA en SEO en e-mailmarketing voor klantenbinding en upsell ingezet.

Softwarematching

de challenge

De uitdaging? Een two-sided platform vormgeven waar leveranciers tools kunnen aanbieden en bezoekers de perfecte software keuze kunnen maken. Met als leidraad de customer journey, hebben wij deze tooling gebruiksvriendelijk en toegankelijk ingericht voor de gebruiker. Maar hoe zorgen we ervoor dat de doelgroep deze tool gaat gebruiken? We hebben Softwarematching geherpositioneerd en een marketingstrategie toegepast voor leadgeneratie. 

de oplossing

UX design

Op basis van een customer journey analyse hebben we het online platform opgezet. Door de klant centraal te zetten tijdens het ontwerpproces, maakten we een gebruiksvriendelijk design.

Rebranding

Samen met Softwarematching.io doken we in een creatieve brainstormsessie. Aan de hand van het needscope- en golden circle model hebben we een brandguide opgeleverd. Hierin staat de vernieuwde visuele stijl concreet beschreven. Ook hebben we website designs opgeleverd zodat Softwarematching.io gelijk zelf aan de slag kan!

Marketingstrategie

Voor het komende jaar hebben we een marketingstrategie opgeleverd voor meer conversies. We zijn begonnen bij de basis: het herinrichten van het SEA account en meetplan. Daarnaast hebben we een explainer video gemaakt en converterende pagina’s geschreven. Klanten kunnen nu het nieuwe platform beter vinden én worden aangespoord de tooling te gebruiken!

het resultaat

Softwarematching.io heeft nu een goede basis zodat hun tooling gebruiksvriendelijker én beter vindbaar is. 

Dit hebben we opgeleverd:

  • Customer Journey analyse
  • UX design
  • Rebranding 
  • Marketingstrategie
  • Conversie geoptimaliseerde teksten
  • Herinrichting SEA account
  • Explainer video

Ook aan de slag met je customer journey of marketingstrategie? Stuur dan een mailtje naar Brigitte!

Allseas

de challenge

De uitdaging? De employer branding verbeteren! Allseas merkte dat ze nog stappen kon maken op het gebied van online marketing. Met haar unieke merkverhaal wilde ze meer personeel aantrekken én de online aanwezigheid te versterken. We hebben onze kennis en expertise bij elkaar gebracht om een toffe campagne te ontwikkelen!

de oplossing

employer branding

Om Allseas online beter zichtbaar te maken en zo de juiste mensen aan te trekken,  hebben we een employer branding en social strategie opgezet. De employer branding draait om de visie van Allseas: dare to pioneer! Allseas staat namelijk als koploper binnen de maritieme sector bekend om haar pioneerschap. 

De employer branding hebben we ingezet door middel van een grootschalige campagne. Hiervoor hebben we de volgende elementen ontwikkeld:

brand video

Voor de awerenesslaag hebben we een brandvideo ontwikkeld die de werkzaamheden van Allseas visualiseert. In alles wat Allseas doet is ze vernieuwend en maakt ze gebruik van eigen ontwikkelde technologie. Dit sluit naadloos aan op de visie dare to pioneer. Dat hebben we terug laten komen!

employer stories

In de overwegingslaag hebben we gefocust op de medewerkers van het bedrijf. We hebben op vijf verschillende collega’s van Allseas ingezoomd die elk werkzaam zijn binnen een specifieke sector. Door middel van de video’s krijgt de doelgroep een compleet beeld van Allseas als werkgever. In de actievatielaag hebben we de gemotiveerde kijkers van de brand video’s geretarged met vacatures op meta en LinkedIn.

fotografie

Om de campagne op te volgen, hebben we tijdens de verschillende filmdagen een fotografie beeldbank ontwikkeld om advertenties te kunnen maken die aansluiten bij de eerder gemaakte video’s. Daarnaast wordt deze beeldbank ook ingezet voor verschillende online en printuitingen.

het resultaat

  • We hebben eerst de campagnestijl ontwikkeld;
  • Vervolgens een brand video en 5 employer stories gemaakt;
  • En dit alles verwerkt in een employer branding campagne.

Uiteindelijk hebben we met behulp van campagnevoering en de inzet van duurzame middelen de naamsbekendheid van Allseas vergroot en de associatie met de pionieridentiteit versterkt. Ook hebben we potentiële werknemers gestimuleerd tot waardevolle interactie en merkvoorkeur door ze te targeten met openstaande vacatures bij Allseas.

1.68 miljoen

weergaven

23.470

uitgekeken video’s

10.062

klikken

Triodos Bank

de challenge

In de zomer 2022 vroeg Triodos Bank om samen met Goldfizh te bouwen aan hun merkpropositie onder de doelgroep en een online doorvertaling te maken van de campagne Made for change. Te gek! Een team bestaande uit enthousiaste marketeers en creatives stak daarom de creatieve koppen bijeen om een online strategie te ontwikkelen die de brug slaat tussen de merkpropositie en campagne doorvertaling.

de oplossing

online strategie

De basis van de campagne was een marktonderzoek dat Triodos heeft laten uitvoeren. Tijdens een interactieve werksessie werd een plan ontwikkeld om de volgende doelstellingen te realiseren: 

  • het bouwen van de merkbekendheid van Triodos onder de doelgroep
  • de merkvoorkeur laten stijgen onder specifiek de jongere doelgroep
  • Bewustwording creëren van het belang van een duurzame bank onder de doelgroep

doelgroep bereiken?

Het verhaal van merken wordt steeds belangrijker. Daarbij blijkt dat hoe langer je interactie is, hoe beter je boodschap wordt begrepen. Om de idealist te bereiken hebben we gekeken op welke kanalen en met welke middelen de doelgroep het best te targeten is. In de touch-laag werden pakkende, korte video’s en banners ingezet om een zo breed mogelijke doelgroep te bereiken. Hierbij hebben we gestuurd op waardevolle weergaven. In de tell-laag hebben we content ingezet waarbij de doelgroep echt de inhoud in kon duiken. En daar passen natuurlijk explainer video’s en inhoudelijke artikelen bij.

het resultaat

Uiteindelijk hebben we veel campagnemateriaal opgeleverd wat duurzaam inzetbaar is. We hebben gebouwd aan de merkbekendheid én merkvoorkeur van Triodos Bank door inhoud te bieden.

11.1 miljoen

weergaven

2.5 miljoen

uitgekeken video’s

30.149

klikken

SUSA

De challenge

In 2022 viert SUSA haar 75 jaar bestaan en daarom vroeg het studentenuitzendbureau Goldfizh om mee te denken over hoe we SUSA kunnen positioneren anno 2022. Dat betekent de huisstijl opfrissen, nieuwe webteksten schrijven met een passende tone of voice en SUSA klaarmaken voor de student van nu!

De oplossing

Huisstijl & website

Om dit traject goed te starten zijn we begonnen met vragen stellen: wat is de geschiedenis van SUSA precies en welke brand elements behouden we voor de nieuwe guiding principles? Aan de hand hiervan hebben we de huisstijlgids ontwikkeld.

In deze gids staat het gebruik van kleuren, lettertypes, vormen, webelementen en fotografie uitgelegd. Dit vormt de basis voor alle producten die hierna worden gemaakt. Één van de belangrijkste producten is de website. In samenwerking met #teamcxdesign hebben we binnen het bestaande grid alle webdesigns ontworpen. 

Tone-of-voice & webteksten

Vervolgens heeft #teamcopy ervoor gezorgd dat alle teksten naadloos aansluiten bij de vernieuwde tone of voice van SUSA. Deze tone of voice past precies bij de flexibele studenten van nu: SUSA presenteert zich als de studentikoze huisoudste die zorgt dat alles goed geregeld is. 

Brand video & fotografie

Om het plaatje compleet te maken, is #teamvideo op pad gegaan om een brand video en nieuwe fotografie te schieten. Voor op de website, maar ook op hun socialmediakanalen en interne systemen, zodat het hele merk SUSA de nieuwe stijl leeft.

Het resultaat

Het eindresultaat is er zeker één waar we trots op zijn. Een frisse, nieuwe huisstijl waarin je direct het vertrouwde SUSA herkent. Check de nieuwe website op susa.nl

Ook aan de slag met design, strategie, tone of voice of huisstijl voor jouw merk? Stuur dan een mailtje naar Martijn!

Rootzz of Nature

de challenge

Heel Nederland aan de jackfruit. Dat is de missie van Rootzz of Nature en daar dragen we graag aan bij op het gebied van online marketing. Om dit doel te bereiken, zetten we vooral in op awareness. Zo werken we het hele jaar door aan creatieve vega-content op basis van een slimme contentstrategie.

De oplossing

Influencermarketing

Om Rootzz tussen de oren (en op het bord!) te krijgen van de doelgroep, maken we gebruik van influencermarketing. Hierbij hebben we samengewerkt met insta-foodie De Hippe Vegetariër. Deze populaire influencer stelde hiervoor haar kookboek én social media bereik beschikbaar. Tof!

Drukwerk & social content

Een strategische zet binnen deze campagne was het plaatsen van een knallende printadvertentie naast het interview met de hippe vegetariër Isabel Boerdam in Telegraaf Magazine. Via deze print ad hebben we een winactie gecommuniceerd met een smakelijke beloning: een culinair vega-pakket met de producten van Rootzz of Nature én het kookboek van Isabel. Om deze winactie verder te promoten, hebben we social content, advertising én online banners ingezet. Knallende visuals met een duidelijke boodschap: daar houden we van.

Huisstijl

Om deze social content te kunnen maken, hebben we voor Rootzz een kleurrijke huisstijl op basis van de bestaande verpakking ontworpen. Plezier, authenticiteit en avontuur speelden hierin een belangrijke rol. Visueel gezien zie je dit terug in ruwe randjes, een werelds kleurenpalet en heel veel tropische bladeren. Deze look & feel zie je terug in alle design-uitingen van Rootzz.

E-mailmarketing

Door influencermarketing slim in te zetten, heeft deze campagne niet alleen geleid tot meer merkbekendheid, maar ook tot leads via de landingspagina van de winactie. Om deze leads optimaal te benutten, hebben we een e-mailmarketing strategie uitgedacht. Zo voorzien we Rootzz-fans per e-mail van smakelijke content, mooie avonturen en tropische recepten. Community building noemen we dat!

Daarnaast hebben we ook video’s voor Rootzz of Nature gemaakt. Benieuwd?

het resultaat

  • 600+ e-mail leads
  • Een knallende campagne: on- en offline

Meer weten over dit project of ben je geïnteresseerd in wat wij voor je kunnen doen? Mail even naar Bernadette!

a.s.r. Vitality

De challenge

De samenwerking tussen a.s.r. Vitality en Goldfizh startte begin 2019. Eind 2019 werd het nieuwe programma gelanceerd voor werkgevers, particulieren, adviseurs en intern personeel van a.s.r. Alles rondom digital marketing moest nog from scratch worden opgezet. En aan Goldfizh de vraag om daarbij te helpen. De gehele marketingstrategie werd uitgewerkt en uitgevoerd in samenwerking met het a.s.r. Vitality team. 

De oplossing

Campagne en content

We draaien online campagnes en maken relevante (SEO) content; van awareness tot conversie voor nieuwe a.s.r. Vitality klanten. Maar we richten ons met de campagnevoering ook op het behoud van bestaande klanten. Dit doen we voor zowel de B2C als B2B markt. We zijn continu bezig om de juiste boodschap, op het juiste moment via het juiste kanaal bij de doelgroep te brengen.

Zo haakten we met een van onze campagne in op de Olympische Spelen, draaiden we in 2021 een succesvolle acquisitie campagne rondom het thema ‘wandelen’ en door onze always on campagnestrategie stimuleren we met inhakende content ook de huidige gebruikers in de app om in beweging te blijven.

Voor die campagnes en content maken we ook dynamische video’s. Benieuwd naar dat resultaat?

Verbeteren klantreis

We zijn continu bezig met het doorvertalen van klantinzichten naar optimalisaties in de journey. Op deze manier blijft a.s.r. Vitality relevant voor de doelgroep en verbetert de klantreis voor gebruikers en werkgevers. Zo digitaliseren we onderdelen in de klantreis of voegen we een extra touchpoint toe. Alles voor de ideale beleving!

4K+

abonnees op Youtube

25+

60K+

views op de Instagram Reels

Meer weten over dit project of ben je geïnteresseerd in wat wij voor je kunnen doen? Mail even naar Jeske!