In 2022 viert SUSA haar 75 jaar bestaan en daarom vroeg het studentenuitzendbureau Goldfizh om mee te denken over hoe we SUSA kunnen positioneren anno 2022. Dat betekent de huisstijl opfrissen, nieuwe webteksten schrijven met een passende tone of voice en SUSA klaarmaken voor de student van nu!
De oplossing
Huisstijl & website
Om dit traject goed te starten zijn we begonnen met vragen stellen: wat is de geschiedenis van SUSA precies en welke brand elements behouden we voor de nieuwe guiding principles? Aan de hand hiervan hebben we de huisstijlgids ontwikkeld.
In deze gids staat het gebruik van kleuren, lettertypes, vormen, webelementen en fotografie uitgelegd. Dit vormt de basis voor alle producten die hierna worden gemaakt. Één van de belangrijkste producten is de website. In samenwerking met #teamcxdesign hebben we binnen het bestaande grid alle webdesigns ontworpen.
Tone-of-voice & webteksten
Vervolgens heeft #teamcopy ervoor gezorgd dat alle teksten naadloos aansluiten bij de vernieuwde tone of voice van SUSA. Deze tone of voice past precies bij de flexibele studenten van nu: SUSA presenteert zich als de studentikoze huisoudste die zorgt dat alles goed geregeld is.
Brand video & fotografie
Om het plaatje compleet te maken, is #teamvideo op pad gegaan om een brand video en nieuwe fotografie te schieten. Voor op de website, maar ook op hun socialmediakanalen en interne systemen, zodat het hele merk SUSA de nieuwe stijl leeft.
Het resultaat
Het eindresultaat is er zeker één waar we trots op zijn. Een frisse, nieuwe huisstijl waarin je direct het vertrouwde SUSA herkent. Check de nieuwe website op susa.nl!
Ook aan de slag met design, strategie, tone of voice of huisstijl voor jouw merk? Stuur dan een mailtje naar Martijn!
Heel Nederland aan de jackfruit. Dat is de missie van Rootzz of Nature en daar dragen we graag aan bij op het gebied van online marketing. Om dit doel te bereiken, zetten we vooral in op awareness. Zo werken we het hele jaar door aan creatieve vega-content op basis van een slimme contentstrategie.
De oplossing
Influencermarketing
Om Rootzz tussen de oren (en op het bord!) te krijgen van de doelgroep, maken we gebruik van influencermarketing. Hierbij hebben we samengewerkt met insta-foodie De Hippe Vegetariër. Deze populaire influencer stelde hiervoor haar kookboek én social media bereik beschikbaar. Tof!
Drukwerk & social content
Een strategische zet binnen deze campagne was het plaatsen van een knallende printadvertentie naast het interview met de hippe vegetariër Isabel Boerdam in Telegraaf Magazine. Via deze print ad hebben we een winactie gecommuniceerd met een smakelijke beloning: een culinair vega-pakket met de producten van Rootzz of Nature én het kookboek van Isabel. Om deze winactie verder te promoten, hebben we social content, advertising én online banners ingezet. Knallende visuals met een duidelijke boodschap: daar houden we van.
Huisstijl
Om deze social content te kunnen maken, hebben we voor Rootzz een kleurrijke huisstijl op basis van de bestaande verpakking ontworpen. Plezier, authenticiteit en avontuur speelden hierin een belangrijke rol. Visueel gezien zie je dit terug in ruwe randjes, een werelds kleurenpalet en heel veel tropische bladeren. Deze look & feel zie je terug in alle design-uitingen van Rootzz.
E-mailmarketing
Door influencermarketing slim in te zetten, heeft deze campagne niet alleen geleid tot meer merkbekendheid, maar ook tot leads via de landingspagina van de winactie. Om deze leads optimaal te benutten, hebben we een e-mailmarketing strategie uitgedacht. Zo voorzien we Rootzz-fans per e-mail van smakelijke content, mooie avonturen en tropische recepten. Community building noemen we dat!
Daarnaast hebben we ook video’s voor Rootzz of Nature gemaakt. Benieuwd?
De samenwerking tussen a.s.r. Vitality en Goldfizh startte begin 2019. Eind 2019 werd het nieuwe programma gelanceerd voor werkgevers, particulieren, adviseurs en intern personeel van a.s.r. Alles rondom digital marketing moest nog from scratch worden opgezet. En aan Goldfizh de vraag om daarbij te helpen. De gehele marketingstrategie werd uitgewerkt en uitgevoerd in samenwerking met het a.s.r. Vitality team.
De oplossing
Campagne en content
We draaien online campagnes en maken relevante (SEO) content; van awareness tot conversie voor nieuwe a.s.r. Vitality klanten. Maar we richten ons met de campagnevoering ook op het behoud van bestaande klanten. Dit doen we voor zowel de B2C als B2B markt. We zijn continu bezig om de juiste boodschap, op het juiste moment via het juiste kanaal bij de doelgroep te brengen.
Zo haakten we met een van onze campagne in op de Olympische Spelen, draaiden we in 2021 een succesvolle acquisitie campagne rondom het thema ‘wandelen’ en door onze always on campagnestrategie stimuleren we met inhakende content ook de huidige gebruikers in de app om in beweging te blijven.
Voor die campagnes en content maken we ook dynamische video’s. Benieuwd naar dat resultaat?
We zijn continu bezig met het doorvertalen van klantinzichten naar optimalisaties in de journey. Op deze manier blijft a.s.r. Vitality relevant voor de doelgroep en verbetert de klantreis voor gebruikers en werkgevers. Zo digitaliseren we onderdelen in de klantreis of voegen we een extra touchpoint toe. Alles voor de ideale beleving!
4K+
abonnees op Youtube
25+
featured snippets in Google
60K+
views op de Instagram Reels
Meer weten over dit project of ben je geïnteresseerd in wat wij voor je kunnen doen? Mail even naar Jeske!