Interim: StudiJob

de challenge

De uitdaging bij StudiJob zat vooral in het feit dat er hulp nodig was bij een duidelijk communicatieplan en een sterke boodschap ontbrak. Essentiële elementen om je merk sterk weg te zetten. Tijd voor actie dus! Juul bracht als interimmer, naast haar ervaring, een goede focus en enthousiaste energie met zich mee.

de oplossing

Vaststellen kernwaardes

Binnen een mum van tijd heeft Juul met het team van StudiJob de uitdaging getackeld en ervoor gezorgd dat StudiJob nu goed zichtbaar is! Hiervoor is ze teruggegaan naar de basis: waar sta je als StudiJob voor en wat zijn de kernwaarden en karaktertrekken? Het resultaat: een merkmanifest waarin we het merk in woorden laten beleven.

Ontwikkelen campagnepijlers

Op basis van het merkmanifest, met daarin de kernwaardes en gewenste uitstraling van StudiJob, zijn er campagnepijlers ontwikkeld. Zo is de positionering bepaald, zijn er guiding principles opgesteld waar alle offline en online uitingen aan moeten voldoen en campagnepijlers gedefinieerd. Ready for brand awareness? Check!

Campagnes 

Vervolgens is de zichtbaarheid van StudiJob vergroot door een always on campagneplan en een hero campagne. 

de resultaten

  • Een merkmanifest ontwikkeld
  • Contentpijlers
  • Always on en hero campagneplannen
  • Off- en online middelen ontwikkeld zoals o.a. een branded video en out-of-home display
  • Strategie, mediaplan en inkoop van de awareness campagne.

Klaar om jouw merk ook naar een hoger niveau te tillen?

Je bent aan het juiste adres.

We komen je graag helpen met onze expertise en enthousiasme. Stuur Juul een berichtje!

Interim: HU

de challenge

Het oorspronkelijke informatieplatform voor HU-studenten miste een duidelijke content- en navigatiestructuur. De zoekfunctie was niet gebruiksvriendelijk, waardoor het platform nauwelijks werd bezocht. Zo ontstonden er allerlei alternatieve websites en platforms met informatie, wat resulteerde in verwarring bij studenten en ontevredenheid over waar ze terecht konden. Vanwege de beperkte UX- en UI-design capaciteit binnen de hogeschool, werd Goldfizh ingeschakeld om dit probleem aan te pakken.

de oplossing

Een nieuw platform
Met het ontwerp van een nieuw platform, voorzien van verschillende nieuwe navigatiemogelijkheden, kunnen studenten nu snel en gemakkelijk de benodigde informatie vinden. Het schaalbare karakter van het platform biedt de mogelijkheid om in de toekomst andere websites over te nemen. Van brainstorm tot realisatie en doorontwikkeling: de interimmers van Goldfizh waren nauw betrokken bij elke fase van het project.

User experience
Na een gesprek met de product owner en stakeholders van de HU over het idee, trokken Ruby, Jeske en Laura naar de tekentafel. De ideeën die omhoog kwamen, werden getest bij de doelgroep middels user research. Zo wisten ze zeker dat het nieuwe platform goed zou aansluiten bij de wensen van de studenten!

Contentmigratie
Meer dan 750 pagina’s zijn overgezet van het oude CMS (content management systeem) naar het nieuwe CMS. De content is gecontroleerd en in de nieuwe contentstructuur gegoten. Door te werken met een duidelijke planning en overzichtelijke documenten, was voor alle partijen duidelijk wat er wanneer moest gebeuren!

Scrum team
Binnen een multidiscplinair scrumteam, bestaande uit interimmers van Goldfizh, HU-medewerkers en externe experts, werd het platform ontworpen, ontwikkeld, getest en bijgestuurd. Hierin speelden onze interimmers een belangrijke rol in de migratiefase: hier werden meer dan 750 informatie-items overgezet naar het nieuwe platform! Onze interimmers zijn daarnaast ook tijdens de doorontwikkeling nog steeds betrokken.

de resultaten

  • Een hecht (scrum)team dat samenwerkt aan het project
  • 19 uitgevoerde usertests om de gebruikservaring te verbeteren
  • Een informatieplatform met een gestroomlijnde contentstructuur en drie effectieve navigatiemethoden
  • Binnen twee weken na de livegang: 5.500 gebruikers en 24.000 bezochte pagina’s, wat een succesvolle acceptatie van het nieuwe platform aantoont.

“Het is prettig dat er snel expertise toegevoegd kan worden aan een team. Helemaal als de interimmers veel affiniteit hebben met het onderwerp en de organisatie. Soms maakt een organisatie moeilijk tijd vrij voor vernieuwing en innovatie. Een proactieve houding vanuit interimmers kan dit lostrekken.”

Wouter Kevelam – Product Owner, Hogeschool Utrecht

Ook klaar om gas te geven?

Let’s go!

Wil je meer weten over dit project? Stuur Laura een berichtje!

Interim: a.s.r. Vitality

de challenge

Binnen a.s.r. Vitality speelt content dus een belangrijke rol in het aanspreken van potentiële klanten en het blijven motiveren van bestaande klanten. En hoewel er veel plannen lagen, was er weinig capaciteit. De wens voor aansprekende content in combinatie met een gebrek aan capaciteit vormden een uitdaging voor a.s.r. Anique schoot te hulp!

de oplossing

Met een agile werkwijze die zorgt voor snelle en effectieve opleveringen en een enthousiast en energiek team werden de contentstrategieën en -creatie aangepakt. Anique heeft bij a.s.r. Vitality laten zien dat Goldfizh interim een echte uitkomst kan bieden voor bedrijven. Op korte termijn wordt er extra capaciteit gerealiseerd, waarbij er ruime keuze is uit specialisten in onze verschillende vakgebieden. 

resultaten:

  • Een volwaardig marketingteam dat op volle kracht draait.
  • Succesvol projectmanagement van het maandelijkse nieuwsbrieftraject, gericht op verschillende doelgroepen.
  • Een volledig gepersonaliseerde mailflow voor deelnemers.
  • Realisatie van content voor grote communicatieprojecten, waaronder de introductie van het online portaal voor zakelijke klanten.
  • Capaciteit voor contentstrategieën en -creatie op de website, apps (a.s.r. Vitality app & a.s.r. Vitality Fietsapp) en andere klantcommunicatie, zowel commercieel als functioneel, voor diverse doelgroepen

Klaar om jouw merk ook naar een hoger niveau te tillen?

Je bent aan het juiste adres.

We komen je graag helpen met onze expertise en enthousiasme. Stuur Anique een berichtje!

Interim: KLM

de challenge 

KLM vroeg ons om het voor KLM-medewerkers makkelijker te maken snel zelf hun HR-zaken te regelen. De gehele user experience van de self-service processen moest dus verbeterd worden! Hier komt de expertise van Ruby heel goed van pas. Als UX-designer is zij de schakel tussen eindgebruikers, analisten, stakeholders en developers. 

Bron: KLM

de oplossing

UX research & design

Ruby heeft samen met haar team de HR self-service processen voor de medewerkers van KLM naar een hoger niveau getild. Hoe? Door het uitvoeren van UX-research, het ontwerpen van responsive webdesigns en het ontwikkelen van prototypes. En dat alles met een bak ervaring, creativiteit en enthousiasme.

Agile werken

Om deze complexe processen succesvol te ontwikkelen, hebben we gewerkt volgens een Agile aanpak. Samen met de betrokken stakeholders, het team en de business hebben we bepaald wat er opgeleverd gaat worden in de MVP en hoe dit vervolgens kon worden geoptimaliseerd. Door te werken met korte iteraties en door veel te testen, hebben we gezorgd voor snelle en hoogwaardige opleveringen van onze producten.

Progress

We kunnen vol enthousiasme melden dat er al twee HR self-service processen volledig geoptimaliseerd zijn en er hard gewerkt wordt aan een derde proces. Zo kunnen KLM-piloten nu bijvoorbeeld gebruikmaken van een geavanceerd formulier voor structurele contractwijzigingen. Bovendien staat er binnenkort een dashboard op de planning, speciaal ontworpen voor managers en planners, waarmee ze HR-verzoeken snel en efficiënt kunnen beoordelen.

het resultaat

  • Introductie van het ‘structurele contractwijziging’-formulier voor KLM-piloten.
  • Implementatie van het ’tijdelijke contractwijziging’-formulier voor KLM Cabin Crew.
  • Lancering van een geïntegreerd dashboard waarmee managers en planners moeiteloos HR-verzoeken kunnen beoordelen.

Ook klaar om gas te geven?

Let’s go!

We hebben een enthousiast team in de startblokken staan om jouw klantervaringbrand naar nieuwe hoogten te tillen. Stuur Ruby een berichtje!