Taskforce Diversiteit & Inclusie

de challenge

‘Hoe creëren wij meer relevantie en naamsbekendheid in de digitale sector?’ Met die vraag klopte de Taskforce D&I bij Goldfizh aan. Want zelf hebben ze inmiddels een bak aan kennis verzameld om bedrijven in de digitale sector meer divers en inclusief te maken. Maar waar heeft de doelgroep binnen ict-bedrijven nu écht behoefte aan? En met welke informatie willen zij het liefst benaderd worden?

de oplossing

Voor wij aan de slag gingen met ons onderzoek, brachten wij samen met Taskforce D&I hun relevantie in kaart. Wat brengen zij digitale bedrijven nu precies? Dat is vooruitgang! Want alleen een divers en inclusief ICT-bedrijf is futureproof.

doelgroepanalyse

En dan: wie is nou precies de doelgroep van Taskforce D&I? De volgende stap was een uitgebreide doelgroepanalyse. Uit ons onderzoek blijkt dat er meerdere interessante doelgroepen bestaan voor de taskforce. Van bijvoorbeeld de directeur die een toekomstbestendig bedrijf wil tot de ICT-medewerker die zich niet herkent in het huidige personeelsbestand.

Per doelgroep hebben wij door middel van interviews de belangrijkste waarden en gedragspijlers in kaart gebracht. Wat betekent diversiteit en inclusie voor de doelgroep? Wat zijn hun drivers om hiermee aan de slag te gaan? En wat houdt ze op dit moment nog tegen? Omdat de behoeften per doelgroep zo verschillen, is het belangrijk om die scherp te krijgen. Zo kan elke doelgroep met de juiste insteek worden bereikt.

Deze resultaten koppelden wij vervolgens aan de resultaten van ons deskresearch: van de online zoekintentie op basis van keyword search rondom D&I tot aan het mediagedrag en de meest geschikte content en kanalen voor elke doelgroep.

Customer journey

De laatste stap voor een compleet verhaal over de doelgroepen? Alle data en kennis vertalen in concrete (digital) journeys per doelgroep! Zo weet de Taskforce D&I precies wanneer en op welke manier zij de vier doelgroepen het best kunnen informeren en activeren. Van de juiste kanalen en touchpoints tot kansen: wij brengen het in kaart.

Wij hebben bij het uittekenen van de customer journey onder andere rekening gehouden met de verschillende behoeftes aan informatie en functies van medewerkers. Want een HR-manager streeft andere doelstellingen na dan een ICT-medewerker die net gestart is in de digitale sector. 

het resultaat

Waar de Taskforce het meest aan heeft? Dat wij met een marketingbril op, de doelgroepanalyse en customer journey uitwerkten. Het eindresultaat is namelijk lekker concreet. En zo kunnen ze onze inzichten direct gebruiken in hun communicatie. En cruciaal: in het vervolg een campagnestrategie bouwen op deze uitkomsten.

De Taskforce Diversiteit & Inclusie weet nu precies welke boodschap zij op welk kanaal moeten inzetten om mensen in de ict-sector te overtuigen van diversiteit & inclusie. En nog belangrijker: zij hebben inzicht gekregen in hoe zij de verschillende doelgroepen activeren om D&I in hun organisatie te verbeteren.

ImpressiveGreenApple

de challenge

Van young professional tot ervaren carrièretijger en opdrachtgevers in allerlei soorten en maten: de dienstverlening van ImpressiveGreenApple spreekt verschillende doelgroepen aan. De grote uitdaging in dit project was dan ook om de ideale ‘recruitment journey’ uit te werken die past bij de uiteenlopende doelgroepen van ImpressiveGreenApple.

de oplossing

De ideale klantreis

Om een nieuwe digitale klantreis te ontwerpen, hebben we samen met de klant alle doelgroepen in kaart gebracht. Door in te zoomen op deze kandidaten en opdrachtgevers, hebben we uiteen kunnen zetten hoe de huidige klantreis verloopt, waar de frustraties liggen in huidige journey en welke behoeftes er zijn om deze te verbeteren. Met de inzichten uit deze UX research, hebben we flows en requirements opgesteld die het fundament vormen voor de nieuwe website.

Gloednieuwe recruitment website

Op de nieuwe recruitment website staan de vacatures van ImpressiveGreenApple natuurlijk centraal. Daarom was een slimme integratie met een nieuw recruitmentsysteem essentieel. Voor de integratie van dit ATS en de bouw van de website hebben we samengewerkt met onze partner Direct Impact. Door onze expertises te bundelen, komen stijl en functionaliteit in het eindresultaat naadloos samen. 

Een huisstijlopfrissing in appeltjesgroen

Zeg je ImpressiveGreenApple, zeg je natuurlijk… Juist: appeltjesgroen! Deze kleur zorgt voor die herkenbare basis die een goede brand identity nodig heeft. De tint laat zich bovendien graag combineren met een palet aan warme ‘neutrals’ die zorgen voor een rustig geheel. Als tegenhanger zochten we een uitgesproken klassiek font dat helemaal past bij deze tijd. Serif for web? We like! Ten slotte ontwikkelden we speciaal voor de nieuwe website een speelse vormentaal. Deze zie je terugkomen in verschillende webcomponenten, zoals headers, buttons en fotokaders maar leent zich ook goed voor andere creatieve uitingen. 

Optimaal ranken op Google

Om de website goed te laten scoren op Google, hebben we verschillende geoptimaliseerde landingspagina’s ingericht. Dit hebben we gedaan door bijvoorbeeld bepaalde vakgebieden uit te lichten op een eigen pagina. Daarnaast hebben we ervoor gezorgd dat op alle pagina’s vlotte SEO-proof webteksten te lezen zijn in een tone-of-voice die past bij de doelgroep.

Contentmigratie & inrichting CMS

Een mooie website is niks zonder goede content. Daarom hebben we met een redirects plan ervoor gezorgd alle oude pagina’s een bestemming hebben gekregen op de nieuwe website. Daarnaast hebben we in het Contentful CMS alle SEO-webteksten en eigen fotografie geüpload. Het eindresultaat? Check de website op www.impressivegreenapple.nl

het resultaat

  • Een nieuwe brand identity, gericht op jong talent.
  • Een gloednieuwe, gebruiksvriendelijke website.
  • Geoptimaliseerde SEO en goed vindbare pagina’s.

Is het tijd om jouw klantreis te optimaliseren of is jouw website toe aan een fris jasje? Wij helpen je graag! Stuur dan een mailtje naar UX lead Ruby via ruby@goldfizh.nl.

Goldfizh Live

YES! Het Rad van Fortuin incominggg! Via de AR experience konden alle gasten aan een digitaal rad draaien, natuurlijk mét een herkenbare tune. Het enige wat je hoefde te doen is op het rad te tikken en het begon vanzelf te draaien. Er waren een hoop toffe prijzen te winnen als je een ‘flinke slinger gaf aan het rad’. Denk bijvoorbeeld aan een professionele shoot in onze eigen studio, een inspiratiesessie over branding en AI en het boek van Ingmar de Lange!

Hoe hebben we dat gemaakt? 

Het concept van een draaiend rad is simpel, maar de techniek erachter is dat alles behalve. Op alle goodiebags kon een QR-code gescand worden die de gasten gelijk doorverwees naar de AR experience. Dit bouwden wij met 8thWall op basis van A-frame, JS en Sass. Het 3D-model hebben we custom gemodelleerd en geanimeerd. Zo sloot de experience 100% aan bij het event én waar Goldfizh voor staat! Denk je nu: ‘Waar bestaat zo’n model dan eigenlijk allemaal uit?’, dan hebben we gelijk alle antwoorden voor je klaar staan. Komen ze!

  • 4 verschillende animaties
  • 3 geluidseffecten 
  • 9 materialen
  • en wel meer dan 59000 vertices!
3D model Blender Goldfizh

Nieuwsgierig naar Goldfizh Live in real life of wil je de avond nog een keer herbeleven? Bekijk hieronder de recap terug van het event!

Het resultaat?

  • Uniek AR experience
  • Customized 3D model
  • Extra dimensie aan het event

Zelf ook even uitproberen? Check hier het resultaat: goldfizh.8thwall.app/scan-en-win. Meer weten of bij jouw volgende event ook AR gebruiken? Mail dan naar stan@goldfizh.nl of vul het formulier hieronder in!

Green Create

De oplossing

Website

Een website van design tot development ontwikkelen: wij deden het voor Green Create! Hierbij zorgde #TeamCopy voor de sterkste SEO-proof content en #TeamTech bouwde in WordPress een website op maat, voorzien van de nieuwste technieken. Benieuwd naar het resultaat? Check ‘m hier: https://www.green-create.com/ .

Video

Daarnaast maakte #TeamVideo een pakkende brandvideo. Opgenomen bij de Green Createbasis in Wijster. Medewerkers van het bedrijf waren de sterren van de video, die door middel van de mooie werkomgeving en hoge dronebeelden helemaal samenkwam. Benieuwd naar de brandvideo? Bekijk ‘m hier:

Het resultaat?

  • Strak en modern design
  • Een website op maat gemaakt
  • Toffe brandvideo
  • SEO-geoptimaliseerde webteksten

Zelf ook een nieuwe website, design of SEO-content? Vul het formulier hieronder in en we nemen contact met je op!

The Audit Generation

De challenge

De uitdaging: een rebranding van de oorspronkelijke huisstijl die aansluit bij het karakter van The Audit Generation. Which means: eigenzinnig, persoonlijk en toch professioneel. Hierbij was het werven van nieuwe medewerkers met dezelfde progressieve mindset ook één van hun doelen. De huidige huisstijl didn’t do the job, het ontwerp oogde hiervoor te serieus en miste de persoonlijke touch die ze graag wilden uitstralen. Wij gingen daarom aan de slag met een verfrissend en strak ontwerp, waarin fun de boventoon mocht voeren!

De oplossing

Huisstijl

Innovatief, kleurrijk, persoonlijk, fun én professioneel. Deze kernwaarden hadden onze designers in hun hoofd tijdens het designproces. Wij fristen het oorspronkelijk vrij serieuze kleurenpallet op, door meer wit in de mix te gooien en deze aan te vullen met vrolijk geel, helder blauw en een stoere paarstint.

Binnen de typografie kozen we ervoor om het oorspronkelijke lettertype te vervangen voor een moderne sans serif. Het handgeschreven lettertype voegt als geen ander die persoonlijke touch toe in het ontwerp. Het speelse karakter is daarbij ook goed voor het stukje fun. Voor de ondersteunende vormen haalden we inspiratie uit de geometrie. Herken je de diagrammen en grafieken, maar vooral ook de glimlach terug in het design?

Fotografie

Een persoonlijke huisstijl is nergens zonder eigen fotografie. De mensen maken het bedrijf, en The Audit Generation is trots op haar medewerkers. Door een combinatie van portretfotografie en fotografie in kantoorsetting, kregen we een representatieve weergave van het bedrijf. De portretten zijn in de nabewerking voorzien van een achtergrond in één van de verschillende huisstijlkleuren. Zo passen ze perfect thuis tussen de andere gekleurde elementen binnen de huisstijl!

Website

Met een geheel nieuw webdesign, richtten we ons op werkzoekende accountant. De frisse nieuwe huisstijl is tot in de puntjes doorgevoerd en #TeamCopy zorgde voor SEO-proof teksten zodat deze accountantsorganisatie via Google goed vindbaar is voor zowel potentiële nieuwe medewerkers als geïnteresseerde klanten.

Video

In de wervingsvideo spat het plezier van je scherm. De combinatie van video met echte medewerkers en vrolijke animatie past helemaal binnen de huisstijl en propositie van The Audit Generation.

Het resultaat?

  • Een verfrissende en uitgesproken brand identity
  • Knallende website met CX-design
  • Authentieke fotografie en video
  • Een duidelijke social stijl en campagnebeeld

Benieuwd? Check het resultaat op www.theauditgeneration.nl. Zelf ook zo’n verfrissende website? Vul het formulier hieronder in en we nemen contact met je op!

Rootzz of Nature

de challenge

Heel Nederland aan de jackfruit. Dat is de missie van Rootzz of Nature en daar dragen we graag aan bij op het gebied van online marketing. Om dit doel te bereiken, zetten we vooral in op awareness. Zo werken we het hele jaar door aan creatieve vega-content op basis van een slimme contentstrategie.

De oplossing

Influencermarketing

Om Rootzz tussen de oren (en op het bord!) te krijgen van de doelgroep, maken we gebruik van influencermarketing. Hierbij hebben we samengewerkt met insta-foodie De Hippe Vegetariër. Deze populaire influencer stelde hiervoor haar kookboek én social media bereik beschikbaar. Tof!

Drukwerk & social content

Een strategische zet binnen deze campagne was het plaatsen van een knallende printadvertentie naast het interview met de hippe vegetariër Isabel Boerdam in Telegraaf Magazine. Via deze print ad hebben we een winactie gecommuniceerd met een smakelijke beloning: een culinair vega-pakket met de producten van Rootzz of Nature én het kookboek van Isabel. Om deze winactie verder te promoten, hebben we social content, advertising én online banners ingezet. Knallende visuals met een duidelijke boodschap: daar houden we van.

Huisstijl

Om deze social content te kunnen maken, hebben we voor Rootzz een kleurrijke huisstijl op basis van de bestaande verpakking ontworpen. Plezier, authenticiteit en avontuur speelden hierin een belangrijke rol. Visueel gezien zie je dit terug in ruwe randjes, een werelds kleurenpalet en heel veel tropische bladeren. Deze look & feel zie je terug in alle design-uitingen van Rootzz.

E-mailmarketing

Door influencermarketing slim in te zetten, heeft deze campagne niet alleen geleid tot meer merkbekendheid, maar ook tot leads via de landingspagina van de winactie. Om deze leads optimaal te benutten, hebben we een e-mailmarketing strategie uitgedacht. Zo voorzien we Rootzz-fans per e-mail van smakelijke content, mooie avonturen en tropische recepten. Community building noemen we dat!

Daarnaast hebben we ook video’s voor Rootzz of Nature gemaakt. Benieuwd?

het resultaat

  • 600+ e-mail leads
  • Een knallende campagne: on- en offline

Meer weten over dit project of ben je geïnteresseerd in wat wij voor je kunnen doen? Mail even naar Bernadette!

Data Booster

de challenge

De uitdaging: een simpele en heldere huisstijl, voor een complex onderwerp. Aan ons de taak dus om Data Booster te voorzien van een gloednieuwe huisstijl, waaronder een dynamisch logo en een uitgesproken illustratiestijl. Omdat het gaat om een redelijk complex onderwerp, kwam het verzoek om de huisstijl juist simpel en helder te houden. Tegelijkertijd mocht de stijl uitnodigen en motiveren om deel te nemen aan de courses, én mocht het technologische karakter van het bedrijf niet ontbreken… Een mooie uitdaging dus!

De oplossing

Logo

We hebben een dynamisch logo ontworpen met twee hoofdelementen. Het eerste element is de cursor die van rechts naar links vliegt. De cursor is een referentie naar de online omgeving waarin de cursussen zich bevinden. Daarnaast suggereert de richting waarin de cursor vliegt een stijgende lijn met de progressie die je maakt met Data Booster.

Het tweede element is de letter B, de restvorm van de letter D! Je begint met de D van Data, dan komt de cursor (de online omgeving) om de hoek kijken en door middel van de cursussen stijg je op en maak je progressie. De vorm van een B blijft over. De data is een dus constant gegeven in het verhaal. De Boost maakt het speciaal.

Huisstijl

Helder, modern, een speels karakter en een vleugje tech. Aan deze kenmerken hebben wij de huisstijl kunnen toetsen. Het kleurenpalet is een mooie afspiegeling van deze waarden. Aan de ene kant hebben we ‘warm yellow’ en ‘bright sky blue’. Deze kleuren brengen enthousiasme, energie en creativiteit met zich mee. Perfect om de omgeving iets luchtiger en speelser te maken. Aan de andere kant hebben we een iets serieuzer palet, dat refereert naar de technologische en data kant van Data Booster. Modern en strak!

De typografie sluit mooi aan bij de eerder genoemde waarden. Voor het woordmerk hebben we namelijk gekozen voor een basis van Museo Moderno. Een geometrisch en modern font met een techy karakter. Dit lettertype komt op meerdere plekken terug in de branding voor een consistente look.

Voor de ondersteunende vormen hebben we gekozen voor het binaire systeem… Data! Dit bestaat uit enen en nullen, oftewel rechthoeken en cirkels. Deze vormen vormen ook de basis voor de illustratiestijl.

Illustratiestijl

De illustraties hebben een speels karakter en nodigen uit om deel te nemen aan de cursussen. De stijl zit tegen het ‘cartoony’ aan. Ze houden het algemene gevoel van de huisstijl luchtig en kunnen motiverend werken om door te gaan met leren.

Het resultaat

  • Een originele en uitgesproken brand identity
  • Knallende website met CX-design

Check het resultaat op databooster.io!

Meer weten over dit project of heb je eenzelfde soort uitdaging liggen? Mail dan even met onze topdesigner Jurr!

Pax Protection of Civilians

de challenge

Het PAX Protection of Civilians team vroeg Goldfizh om een nieuwe website te ontwikkelen waarin ze op een overzichtelijke manier hun onderzoeksdata kunnen presenteren én bezoekers van de website mee kunnen nemen in hun inspirerende verhaal. Database meets storytelling laten we maar zeggen. Kom maar op met die challenge!

De oplossing

Data analyse & wireframes

We zijn dit designtraject begonnen met een scherpe data analyse van de huidige website. Op basis daarvan hebben we een plan gemaakt en zijn we begonnen met het schetsen van de structuur van de website. Door agile te werken en deze wireframes snel te testen, konden we snel de belangrijkste obstakels tackelen.

Pixelperfect webelementen in een Components Library

Vanuit daar hebben we een uitgebreide components library opgezet in Figma. Kleur, lettertype en vorm zien we hier terug in pixelperfect webelementen. UX – én UI design dus. Op een strak grid hebben we alle webdesigns ontworpen, zodat we de hele website responsive hebben kunnen opbouwen.

UX/UI designs & SEO-proof webteksten

Een accessible en gebruiksvriendelijke website is natuurlijk een must voor Vredesorganisatie PAX. Aan #teamcopy de taak om de UX-webdesigns van #teamcxdesign in te vullen met toegankelijke en lekker leesbare SEO-proof webteksten in het Engels. Op een aan pagina’s zijn deze webteksten zelfs vertaald naar het Arabisch.

Het resultaat

  • Een te gekke nieuwe website voor vredesorganisatie PAX
  • Heldere storytelling voor soms taaie research data
  • Superduidelijk UX- en UI-design

Wil je meer weten over dit project? Neem dan contact op met Ruby!

a.s.r. Vitality

De challenge

De samenwerking tussen a.s.r. Vitality en Goldfizh startte begin 2019. Eind 2019 werd het nieuwe programma gelanceerd voor werkgevers, particulieren, adviseurs en intern personeel van a.s.r. Alles rondom digital marketing moest nog from scratch worden opgezet. En aan Goldfizh de vraag om daarbij te helpen. De gehele marketingstrategie werd uitgewerkt en uitgevoerd in samenwerking met het a.s.r. Vitality team. 

De oplossing

Campagne en content

We draaien online campagnes en maken relevante (SEO) content; van awareness tot conversie voor nieuwe a.s.r. Vitality klanten. Maar we richten ons met de campagnevoering ook op het behoud van bestaande klanten. Dit doen we voor zowel de B2C als B2B markt. We zijn continu bezig om de juiste boodschap, op het juiste moment via het juiste kanaal bij de doelgroep te brengen.

Zo haakten we met een van onze campagne in op de Olympische Spelen, draaiden we in 2021 een succesvolle acquisitie campagne rondom het thema ‘wandelen’ en door onze always on campagnestrategie stimuleren we met inhakende content ook de huidige gebruikers in de app om in beweging te blijven.

Voor die campagnes en content maken we ook dynamische video’s. Benieuwd naar dat resultaat?

Verbeteren klantreis

We zijn continu bezig met het doorvertalen van klantinzichten naar optimalisaties in de journey. Op deze manier blijft a.s.r. Vitality relevant voor de doelgroep en verbetert de klantreis voor gebruikers en werkgevers. Zo digitaliseren we onderdelen in de klantreis of voegen we een extra touchpoint toe. Alles voor de ideale beleving!

4K+

abonnees op Youtube

25+

60K+

views op de Instagram Reels

Meer weten over dit project of ben je geïnteresseerd in wat wij voor je kunnen doen? Mail even naar Jeske!