Tempo-Team is als uitzendbureau natuurlijk dé recruitmentspecialist. De uitdaging was vooral: laten we die kennis niet voor onszelf houden, maar delen met de buitenwereld via een SEO-contentdomein. Zodat we met onze expertise bedrijven helpen die het ‘zelf willen doen’, maar we ze wél ze op elk punt vooruit helpen als ze online zoeken naar onderdelen binnen recruitment. En dat natuurlijk met een logische koppeling naar de dienstverlening van Tempo-Team.
Onze oplossing en werkwijze
Na een uitgebreid zoekwoordenonderzoek, gesprekken met Tempo-Team’ers ‘uit de business’ en een uitstekende samenwerking met de contentmarketeers van Tempo-Team stelden we de ‘big five’ van recruitment samen. Lekker praktisch, zodat je écht zelf aan de slag kan met zaken als functieprofielen, vacatures maken en onboarding.
Het resultaat
19 SEO-geoptimaliseerde pagina’s
5.000+ bezoekers per maand
Autoriteit en zichtbaarheid in Google rondom recruiten
Samen met Tempo-Team maakt Goldfizh (SEO-) webteksten, nieuwsbrieven, campagnes en Pinterest-strategieën. En #TeamVideo maakt toffe explainers voor YouTube met de beste sollicitatietips, zoals deze:
Meer weten over deze case? Mail Hidde gewoon even!
Met DocLine zijn we met twee uitdagingen aan de slag gegaan: het bepalen van hun positionering in de markt en daarna het bereiken van de juiste doelgroep en het genereren van merkbekendheid. Op basis van de nieuwe positionering, hebben we een gelikte huisstijl, dynamisch logo en gebruiksvriendelijke website ontworpen.
Huisstijl
DocLine is onderdeel van Arts en Zorg. Bij het ontwikkelen van de brand identity hebben we de huisstijl van Arts en Zorg gemixt met nieuwe elementen. Op die manier is het duidelijk dat de twee merken bij elkaar horen, maar niet hetzelfde zijn. Met een dynamisch logo dat op verschillende manieren gebruikt kan worden, zetten we een sterke visuele identiteit neer. Daarnaast hebben we de voordelen van DocLine visueel weergegeven. Denk aan animaties van chatgesprekken en fotografie waarbij je een videocall ziet.
UX/UI design & website
We optimaliseren de website continu door zowel websitedata als feedback vanuit patiënten te verzamelen. Op deze manier blijven we werken aan een gebruiksvriendelijke en converterende website. Uit de data in Google Analytics konden we onder andere aflezen dat de overgang van de website naar het patiëntenportaal van Gezond.nl zorgde voor verwarring. Dit hebben we opgelost door eerder in de customer journey te laten zien wat Gezond.nl precies is en hoe DocLine met Gezond.nl samenwerkt. Op die manier maak je van een harde overgang een zachte landing.
Teksten
Om de juiste doelgroep te bereiken, wordt de website van DocLine ook geoptimaliseerd voor Search Engine Optimisation (SEO). Hierbij ligt de focus bij DocLine op Lokale SEO om specifiek mensen uit Utrecht te bereiken. Op basis van uitgebreide zoekwoordenonderzoeken kijken we welke zoekwoorden voor DocLine de meeste potentie heeft om op te scoren en dus om websiteverkeer op binnen te halen. Vanuit daar worden bestaande pagina’s geoptimaliseerd of juist nieuwe pagina’s geschreven. Hierdoor bereiken zij een constante stroom van gemotiveerde bezoekers.
Het resultaat
2.000 bezoekers per maand
Derde positie in Google met ‘Online Huisarts’ door middel van lokale SEO
Meer dan 50 pagina’s geschreven en/of geoptimaliseerd voor SEO
Meer weten over dit project of ben je geïnteresseerd in wat wij voor je kunnen doen? Mail even naar Tessa!
Hoe laat je in woorden, zinnen, titels en de communicatie constant de merkwaarden van een organisatie terugkomen? Met een uitgesproken brandvoice. Voor YACHT ontwikkelden wij een tone of voice die perfect aansluit op de merkwaarden én de doelgroep: ambitieuze professionals en organisaties die verandering en vooruitgang realiseren. Bij hun nieuwe, krachtige merkidentiteit en positionering hoort een merkgeluid dat minstens zo overtuigend is als de duizenden professionals en organisaties waarmee ze dagelijks samenwerken.
De oplossing
Wat is een brandvoice precies?
Een brandvoice is een uitgebreide schrijfwijzer waarin de tone of voice van een merk is uitgeschreven. Dat betekent: wanneer iemand namens YACHT schrijft, dan moet de tekst aan een aantal voorwaarden voldoen. Denk aan zaken als: zinsopbouw, stijlregels en woordkeuzes. Al deze voorwaarden zijn samengesteld op basis van de merkwaarden, zodat elke tekst altijd de juiste doelgroep aanspreekt én inspireert.
De corebusiness van Nederlands grootste uitzendbureau is het matchen van de juiste mensen aan de juiste vacatures. Maar Randstad doet zoveel meer! Randstad staat je bij met opleidingen, trainingen, testen en begeleiding om het beste uit jezelf te halen. Hoe brengen we dat met een organische strategie onder de aandacht bij werkend Nederland? Met een uitgebreid SEO-plan en strakke webteksten natuurlijk!
De oplossing
Onze SEO-strategie
Daarom hebben we aan de hand van een heel uitgebreid zoekwoordenonderzoek en concurrentieanalyse een slimme webstructuur opgezet rondom loopbaanontwikkeling. Dit resulteerde in een hoop organische content die zoekers verder helpt met tips, oefeningen, stappenplannen en checklists. Van het opstellen van een persoonlijk ontwikkelingsplan tot het inrichten van een thuiswerkplek.
YouTube-serie
In een later stadium hebben onze videoproducers daar ook de YouTube-serie ‘Sterk in je Werk’ aan gekoppeld. ‘Sterk in je werk’ is een 8-delige explainer-serie waarin we tips geven om jezelf te ontwikkelen op werk.
het resultaat
60+ pagina’s die mensen vooruit helpen in hun loopbaanontwikkeling
8 explainers die een nieuwe doelgroep op weg helpen met werk
Eén contentdomein waar we waanzinnig trots op zijn!
Samen met Randstad maakt Goldfizh naast teksten en video’s ook campagneplannen, nieuwsbrieven en social posts. Meer weten over wat wij allemaal voor je kunnen doen op het gebied van SEO en copywriting? Mail Hidde gewoon even!
Heel Nederland aan de jackfruit. Dat is de missie van Rootzz of Nature en daar dragen we graag aan bij op het gebied van online marketing. Om dit doel te bereiken, zetten we vooral in op awareness. Zo werken we het hele jaar door aan creatieve vega-content op basis van een slimme contentstrategie.
De oplossing
Influencermarketing
Om Rootzz tussen de oren (en op het bord!) te krijgen van de doelgroep, maken we gebruik van influencermarketing. Hierbij hebben we samengewerkt met insta-foodie De Hippe Vegetariër. Deze populaire influencer stelde hiervoor haar kookboek én social media bereik beschikbaar. Tof!
Drukwerk & social content
Een strategische zet binnen deze campagne was het plaatsen van een knallende printadvertentie naast het interview met de hippe vegetariër Isabel Boerdam in Telegraaf Magazine. Via deze print ad hebben we een winactie gecommuniceerd met een smakelijke beloning: een culinair vega-pakket met de producten van Rootzz of Nature én het kookboek van Isabel. Om deze winactie verder te promoten, hebben we social content, advertising én online banners ingezet. Knallende visuals met een duidelijke boodschap: daar houden we van.
Huisstijl
Om deze social content te kunnen maken, hebben we voor Rootzz een kleurrijke huisstijl op basis van de bestaande verpakking ontworpen. Plezier, authenticiteit en avontuur speelden hierin een belangrijke rol. Visueel gezien zie je dit terug in ruwe randjes, een werelds kleurenpalet en heel veel tropische bladeren. Deze look & feel zie je terug in alle design-uitingen van Rootzz.
E-mailmarketing
Door influencermarketing slim in te zetten, heeft deze campagne niet alleen geleid tot meer merkbekendheid, maar ook tot leads via de landingspagina van de winactie. Om deze leads optimaal te benutten, hebben we een e-mailmarketing strategie uitgedacht. Zo voorzien we Rootzz-fans per e-mail van smakelijke content, mooie avonturen en tropische recepten. Community building noemen we dat!
het resultaat
600+ e-mail leads
Een knallende campagne: on- en offline
Meer weten over dit project of ben je geïnteresseerd in wat wij voor je kunnen doen? Mail even naar Bernadette!
Hoe trekken we meer organisch verkeer naar het platform duurzaam wonen van a.s.r.? De uitdaging is om te zijn waar de doelgroep, mensen die bezighouden met duurzaam wonen, zich bevindt. En dat is in dit geval duidelijk: Pinterest. 📍 Dit socialmediaplatform wordt veel gebruikt door liefhebbers van huis en inrichting. En als het even kan: duurzaam! Daarom moet je aanwezig zijn in deze visuele zoekmachine en gebruikmaken van SEO om traffic te genereren naar de website.
De oplossing
Waarom Pinterest?
Good to know: op Pinterest is de concurrentie laag, zijn de volumes hoog en de advertentiekosten relatief laag. Met andere woorden: veel kansen voor a.s.r.! Aan ons de taak om het Pinterest-account in te richten met aantrekkelijke beelden en sterke copy.
Pintereststrategie
Wil je meer traffic genereren met Pinterest, dan moet je het zakelijke account op een strategische manier inzetten. Pinterest-SEO dus! Pinterest is net als Google een zoekmachine, dus lukraak pinnen zonder zoekwoordenonderzoek is een no go. De Pinterest-gebruiker is op zoek naar visuele inspiratie, ideeën en tips & tricks. En dat zie je terug in de zoekwoorden, die veel gecombineerd worden met bijvoeglijke naamwoorden, denk aan: milieuvriendelijke, duurzame, schone en groene.
Zoekwoorden binnen Pinterest
Dat geldt ook voor de zoekwoorden van a.s.r. duurzaam wonen. Juist! Visuele thema’s rondom wonen vragen om zoekwoorden als goede isolatie, onderhoudsvriendelijke tuin en duurzaam interieur. Dit soort relevante zoekwoorden verwerken we daarom in het profiel, de borden en alle pins van het Pinterest-account van a.s.r.
Het resultaat
Aan de hand van 60 bestaande en nieuwe blogs creëerden we meer dan 200 pins die met één klik doorverwijzen naar de blogs. Dankzij de zoekwoorden, actieve copy, aansprekende beelden en het mooie pin-template vergroten we de vindbaarheid in Pinterest en verleiden we de Pinterest-gebruiker om door te klikken naar de a.s.r. website. Met resultaat! 🎉
Het PAX Protection of Civilians team vroeg Goldfizh om een nieuwe website te ontwikkelen waarin ze op een overzichtelijke manier hun onderzoeksdata kunnen presenteren én bezoekers van de website mee kunnen nemen in hun inspirerende verhaal. Database meets storytelling laten we maar zeggen. Kom maar op met die challenge!
De oplossing
Data analyse & wireframes
We zijn dit designtraject begonnen met een scherpe data analyse van de huidige website. Op basis daarvan hebben we een plan gemaakt en zijn we begonnen met het schetsen van de structuur van de website. Door agile te werken en deze wireframes snel te testen, konden we snel de belangrijkste obstakels tackelen.
Pixelperfect webelementen in een Components Library
Vanuit daar hebben we een uitgebreide components library opgezet in Figma. Kleur, lettertype en vorm zien we hier terug in pixelperfect webelementen. UX – én UI design dus. Op een strak grid hebben we alle webdesigns ontworpen, zodat we de hele website responsive hebben kunnen opbouwen.
UX/UI designs & SEO-proof webteksten
Een accessible en gebruiksvriendelijke website is natuurlijk een must voor Vredesorganisatie PAX. Aan #teamcopy de taak om de UX-webdesigns van #teamcxdesign in te vullen met toegankelijke en lekker leesbare SEO-proof webteksten in het Engels. Op een aan pagina’s zijn deze webteksten zelfs vertaald naar het Arabisch.
Het resultaat
Een te gekke nieuwe website voor vredesorganisatie PAX
Heldere storytelling voor soms taaie research data
Superduidelijk UX- en UI-design
Wil je meer weten over dit project? Neem dan contact op met Ruby!
De samenwerking tussen a.s.r. Vitality en Goldfizh startte begin 2019. Eind 2019 werd het nieuwe programma gelanceerd voor werkgevers, particulieren, adviseurs en intern personeel van a.s.r. Alles rondom digital marketing moest nog from scratch worden opgezet. En aan Goldfizh de vraag om daarbij te helpen. De gehele marketingstrategie werd uitgewerkt en uitgevoerd in samenwerking met het a.s.r. Vitality team.
De oplossing
Campagne en content
We draaien online campagnes en maken relevante (SEO) content; van awareness tot conversie voor nieuwe a.s.r. Vitality klanten. Maar we richten ons met de campagnevoering ook op het behoud van bestaande klanten. Dit doen we voor zowel de B2C als B2B markt. We zijn continu bezig om de juiste boodschap, op het juiste moment via het juiste kanaal bij de doelgroep te brengen.
Zo haakten we met een van onze campagne in op de Olympische Spelen, draaiden we in 2021 een succesvolle acquisitie campagne rondom het thema ‘wandelen’ en door onze always on campagnestrategie stimuleren we met inhakende content ook de huidige gebruikers in de app om in beweging te blijven.
Verbeteren klantreis
We zijn continu bezig met het doorvertalen van klantinzichten naar optimalisaties in de journey. Op deze manier blijft a.s.r. Vitality relevant voor de doelgroep en verbetert de klantreis voor gebruikers en werkgevers. Zo digitaliseren we onderdelen in de klantreis of voegen we een extra touchpoint toe. Alles voor de ideale beleving!
4K+
abonnees op Youtube
25+
featured snippets in Google
60K+
views op de Instagram Reels
Meer weten over dit project of ben je geïnteresseerd in wat wij voor je kunnen doen? Mail even naar Jeske!