Motion design

wij zetten de kracht van beweging in voor het effectief overbrengen van je (merk)boodschap met  een onvergetelijke kijkervaring.

Beweging, oftewel motion, is een essentieel onderdeel van de huidige digitale wereld. Met motion trekt de aandacht van de doelgroep door creativiteit en technologie samen te brengen. De creatieve vrijheid van motion gebruiken we voor multidisciplinaire uitingen die aansluiten bij de boodschap, medium, merk en de doelgroep. Binnen de studio werken motion designers, video producers, visual designers en marketeers samen om merken springlevend maken.

Werken met motion design? Dit is waarom!

Met motion vertel je een aantrekkelijk en duidelijk verhaal, om je doelgroep écht aan je merk te binden.

gebruikerservaring verbeteren

Motion valt op. Door op de juiste plekken beweging toe te voegen, krijg je de aandacht waar je ‘m hebben wil. Wist je bijvoorbeeld dat motion de klikbaarheid van buttons met 40% verhoogt?

verhoogde engagement

Over kijkcijferkanon gesproken: een video op je landingspagina zorgt ervoor dat mensen 88% meer tijd besteden op je website.

Veelzijdig instrument

Motion design is ongelooflijk veelzijdig. Het kan op elk platform worden gebruikt. Daarnaast is motion toepasbaar op elke denkbare campagne en/of huisstijl.

informatie vereenvoudigen

Motion design vereenvoudigt en presenteert op een boeiende manier complexe processen, statistieken en abstracte ideeën.

Zo gaan we te werk

  1. De boodschap in kaart brengen. Goede storytelling begint bij het definiëren van deze kernboodschap. Staat deze vast? Check! Dan kijken we samen welk medium we inzetten om de doelgroep te bereiken.
  2. Aan de tekentafel. Als het verhaal helder is, schrijven we het script. Zo zetten we vast welke inhoud we nodig hebben. Deze inhoud bepalen we in samenwerking met een copywriter.
  3. Visuele impressie. Afhankelijk van de vorm waarin motion design gebruikt wordt, ontwerpen  we een visuele opzet voor een eerste impressie.
  4. Storyboard. Impressie akkoord? Dan gaan we door met een gedetailleerd storyboard op basis van het script.
  5. Filmdag. Storyboard check? Dan hebben we -als dit nodig is- een draaidag.
  6. Uitwerking. Vervolgens brengen we het storyboard tot leven en werken we animaties uit. Als het nodig is itereren we deze voor volgende versies.

Klaar om je merk in beweging te zetten?

Motion is dus dé manier om in het digitale tijdperk voorop te lopen met een onderscheidende merkidentiteit. Klaar om je merk naar een hoger niveau te tillen met motion design?

Bekijk onze cases

Explainers voor Universiteit Utrecht: wetenschap toegankelijk maken

Yacht: de toekomst van finance in beeld

Over Studio Goldfizh

Studio Goldfizh de productietak van de Utrechtse marketing agency Goldfizh. In de studio nemen we gehele producties op van concept tot opname tot edit. Dit kan gaan om een bedrijfsvideo’s, maar ook om podcasts, livestreams, fotografie en zelfs animatie. Stuur ons een berichtje en één van onze videoproducers vertellen je graag wat er allemaal mogelijk is en wat het beste past bij jouw organisatie.

Why wait?

3, 2, 1 ennnn actie!

Neem contact met onze producers op en ontdek wat er mogelijk is!