The Audit Generation
Scroll down to read more
The Audit Generation: een frisse visuele identiteit voor de nieuwe generatie accountants
Klant
The Audit Generation
Products
fotografie,
huisstijl,
seo,
ux design,
webdesign,
webteksten
Een accountantsorganisatie die het net even anders doet. Dat is The Audit Generation. Volgens hen is accountancy het mooiste beroep dat er is, maar ook een vakgebied dat – door de hoge werkdruk en toenemende vraag naar kwaliteit – enorm toe is aan verandering.
De ambitie van The Audit Generation? De meest sociale en innovatieve accountantsorganisatie van Nederland zijn. Werkgeluk en innovatie staan hier dan ook centraal. Door gebruik te maken van vernieuwende werkwijzen en zelfsturende teams, vertegenwoordigen ze de nieuwe generatie accountants.
De challenge
De uitdaging: een rebranding van de oorspronkelijke huisstijl die aansluit bij het karakter van The Audit Generation. Which means: eigenzinnig, persoonlijk en toch professioneel. Hierbij was het werven van nieuwe medewerkers met dezelfde progressieve mindset ook één van hun doelen. De huidige huisstijl didn’t do the job, het ontwerp oogde hiervoor te serieus en miste de persoonlijke touch die ze graag wilden uitstralen. Wij gingen daarom aan de slag met een verfrissend en strak ontwerp, waarin fun de boventoon mocht voeren!
De oplossing
Huisstijl
Innovatief, kleurrijk, persoonlijk, fun én professioneel. Deze kernwaarden hadden onze designers in hun hoofd tijdens het designproces. Wij fristen het oorspronkelijk vrij serieuze kleurenpallet op, door meer wit in de mix te gooien en deze aan te vullen met vrolijk geel, helder blauw en een stoere paarstint.
Binnen de typografie kozen we ervoor om het oorspronkelijke lettertype te vervangen voor een moderne sans serif. Het handgeschreven lettertype voegt als geen ander die persoonlijke touch toe in het ontwerp. Het speelse karakter is daarbij ook goed voor het stukje fun. Voor de ondersteunende vormen haalden we inspiratie uit de geometrie. Herken je de diagrammen en grafieken, maar vooral ook de glimlach terug in het design?
Fotografie
Een persoonlijke huisstijl is nergens zonder eigen fotografie. De mensen maken het bedrijf, en The Audit Generation is trots op haar medewerkers. Door een combinatie van portretfotografie en fotografie in kantoorsetting, kregen we een representatieve weergave van het bedrijf. De portretten zijn in de nabewerking voorzien van een achtergrond in één van de verschillende huisstijlkleuren. Zo passen ze perfect thuis tussen de andere gekleurde elementen binnen de huisstijl!
Website
Met een geheel nieuw webdesign, richtten we ons op werkzoekende accountant. De frisse nieuwe huisstijl is tot in de puntjes doorgevoerd en #TeamCopy zorgde voor SEO-proof teksten zodat deze accountantsorganisatie via Google goed vindbaar is voor zowel potentiële nieuwe medewerkers als geïnteresseerde klanten.
Video
In de wervingsvideo spat het plezier van je scherm. De combinatie van video met echte medewerkers en vrolijke animatie past helemaal binnen de huisstijl en propositie van The Audit Generation.
Het resultaat?
- Een verfrissende en uitgesproken brand identity
- Knallende website met CX-design
- Authentieke fotografie en video
- Een duidelijke social stijl en campagnebeeld
Benieuwd? Check het resultaat op www.theauditgeneration.nl. Zelf ook zo’n verfrissende website? Vul het formulier hieronder in en we nemen contact met je op!